• בלוג
  • איך לפתור בעיות "קטנות"

איך לפתור בעיות "קטנות"

19/01/2024

המוח האנושי ממש טוב בפיתרון בעיות שבעיניו הן חשובות. זה מנגנון בריא שנועד לתת לך רעיונות מה לעשות כשנמר רודף אחריך ויש לך בעיה ממש חשובה ודחופה. אבל המוח שלנו ממש גרוע בלהתמודד עם בעיות "קטנות", ובקטנות אני מתכוון לכל מה שאינו מהווה סכנת חיים מיידית. במילים אחרות אם אפשר לחיות עם הבעיה עוד יום עדיף לחכות עם הפיתרון למחר ולהתמקד בנמר שרודף אחריך.

(ואם לא רודף אחריך נמר? נו תסמכו על המוח שלכם שימציא מספיק נמרים דמיוניים שרודפים אחריכם כדי שאף פעם לא יהיה משעמם).

וכן זאת אחת הסיבות שגורמות לנו לפחד יותר מדי מכרישים ופחות מדי מצבאים.

הבעיה שלנו היא שבחיים המודרניים ובמיוחד בתכנות יש הרבה יותר נזק בבעיות קטנות שמצטברות. קוד ילך ויהיה יותר גרוע ככל שעובר הזמן ואנחנו לא מתחזקים אותו. שחיקה בעבודה תלך ותחריף ככל שלא נטפל בה. הרמה המקצועית שלנו הולכת ומתדרדרת ככל שאנחנו מזניחים לימוד חומרים חדשים. בשביל להצליח לאורך זמן אנחנו צריכים להבין איך לפתור בעיות קטנות לפני שהן הופכות לגדולות - כלומר אנחנו רוצים להפסיק לעשן לפני שנקבל סרטן, אנחנו רוצים להרוויח יותר בעבודה ולבנות איזון בין עבודה לחיים לפני שנישחק לגמרי ואנחנו רוצים להישאר בחזית המקצועית לפני שנצבור פער שיהיה קשה מדי לסגור אותו.

אלה כמה רעיונות שיכולים לעזור בהתמודדות עם בעיות קטנות:

  1. אפשר להפוך בכוונה בעיות קטנות לגדולות - אם קצת מפריע לכם שאתם לא מרוויחים מספיק, אפשר לרדת לחצי משרה ואז ממש תרגישו את החור בכיס. מגבלת השעות תכריח אתכם למצוא דרכים להרוויח יותר פר-שעה, והמוח שלכם ישמח לשתף פעולה כי הבעיה מאוד מורגשת.

  2. אפשר לשנות פרספקטיבה - אם קצת מפריע לכם לקבל סרטן בעתיד הרחוק, אולי תגלו שמאוד מפריע לכם הריח הרע מהפה, או המחיר הגבוה של חפיסת סיגריות. שינוי נקודת המבט יכול לתת לנו את הדחיפה לשינוי.

  3. אפשר להתחיל הרגלים חדשים - הרבה אנשים מדווחים שאחרי שהם התחילו לכתוב בדיקות למערכת גם איכות הקוד השתפרה. זה קורה בגלל שעד עכשיו לא שמתי לב שהקוד בכזה בלאגן או שזה לא עד כדי כך הפריע לי, אבל כשצריך לכתוב בדיקות הבלאגן בקוד הופך לבעיה גדולה.

  4. אפשר לבקש עזרה - לפעמים משהו שנראה לך קטן ולא חשוב יכול מאוד להפריע למישהו אחר. נסו להכניס לצוות אנשים שמשלימים אתכם ותראו איך הם פותרים את הבעיות הקטנות שאתם שמתם בצד.

יש לכם טריקים נוספים שעוזרים להתמודד עם בעיות קטנות? שתפו בתגובות או בטלגרם.