• בלוג
  • מחפש לומדי שפות אמיצים לפרויקט חדש

מחפש לומדי שפות אמיצים לפרויקט חדש

הי חברים,

חלק מכם יודעים כבר שחוץ מלכתוב על שפות תכנות אני גם אוהב ללמוד שפות מדוברות (כן רגילות של אנשים), ואחד הקשיים בלימוד שפה הוא שיפור אוצר המילים. אין בעיה למצוא מילים חדשות, הן שם בכל ספר, סידרה או פוסט שקוראים בשפה החדשה. גם אין בעיה למצוא את התרגום שלהן והיום בלחיצת כפתור מתוך הדפדפן אפשר לראות תרגום של כל מילה ואפילו של עמודים שלמים. אבל כשאנחנו מגיעים לכתוב או לדבר אנחנו מגלים שאותן מילים יפות שמצאנו ברשת פשוט נעלמו לנו מהמוח.

וזה גם הגיוני. המוח שלנו לא אוהב לבזבז אנרגיה בלשמור מידע שהוא לא צריך, ולכן אם אנחנו רואים מילה שוב ושוב בהקשרים שונים לא תהיה לנו בעיה להשתמש בה, אבל אם נתקלנו במילה פעם אחת באיזה פוסט אז היא לא נחשבת מספיק חשובה וייקח למוח יותר זמן להיזכר בה.

מה עושים? את הפיתרון לא אני המצאתי והוא נקרא Spaced Repetition. בגדול אנחנו גורמים למוח לחשוב שמילה היא חשובה כדי שהמוח ייצור עבורה את האינדקס המתאים ויהיה קל להיזכר בה כשנצטרך. הבעיה שלמרות שניסיתי המון אפליקציות מהסוג הזה אף אחת לא עבדה כמו שצריך ובסוף נטשתי את כולן. בשביל לנסות להוכיח שהבעיה לא בי אלא באפליקציות התחלתי לכתוב מערכת משלי לשינון מילים ובינתיים היא עובדת לי לא רע, וכאן אנחנו מגיעים לקריאה לפעולה של הפוסט הזה - אני מחפש להכניס עוד משתמשים למערכת כדי לקבל יותר פידבק ולעזור לי לראות את הדברים שעדיין צריכים שיפור.

לכן אם אתם-

  1. דוברי עברית שרוצים לשפר את האנגלית שלכם, או דוברי אנגלית שרוצים לשפר את הספרדית או הצרפתית שלכם.

  2. לומדים באופן פעיל את השפה (קוראים, רואים סרטים, מדברים) ונתקלים באופן שוטף במילים חדשות שהייתם רוצים לזכור.

  3. שמחים לנסות מוצרים חדשים לפני שהם מוכנים ולשתף פידבק מועיל כדי לעזור לשפר.

בבקשה השאירו לי הודעה כאן באתר או למייל ynon שטרודל tocode.co.il ואכניס אתכם לקבוצת הניסוי.