• בלוג
  • חופש הפעולה של הטייס האוטומטי

חופש הפעולה של הטייס האוטומטי

19/06/2025

הייתם נותנים לטייס אוטומטי לקבוע לאן צריך להגיע?

מה לגבי שינויים במסלול? הייתם נותנים לטייס אוטומטי להטיס את המטוס מדרך אחרת כי הוא חושב ששם יותר בטוח או שיש נוף יותר יפה?

במטוס חלוקת התפקידים בין הטייס האנושי לאוטומטי ברורה לכולם ומהווה Industry Standard. אצל מתכנתים כמו תמיד הסיפור יותר מורכב. אין לנו נוסעים, אין יעד מוגדר מראש ורוב הזמן אנחנו לא בטוחים בעצמנו מה המסלול הטוב ביותר. כן יש לנו טייס אוטומטי יצירתי שמוכן לבצע כל משימה שניתן לו, למרות שלא תמיד על הצד הטוב ביותר.

בשנים הקרובות אנחנו הולכים לבנות מערכת יחסים עם הטייס או הטייסים האוטומטיים שלנו. חלקם יעבדו בצורה אוטונומית לגמרי בתור "חברים בצוות" במסגרת מגבלות ויעדים שנציב מראש. חלקם יעבדו אתנו יותר מקרוב, יתרגמו את המחשבות שלנו לקוד ויאפשרו לנו לחקור רעיונות מהר יותר ולהתקדם בפיתוח מהר יותר. כבר היום אנחנו נאבקים למצוא את האיזון בעבודה עם AI IDEs, מבינים שאי אפשר לתת ל AI לקבל החלטות ומחפשים איך לעבור מרחקים גדולים יותר עם כל פרומפט.

הדרך להגדיר לטייס האוטומטי שלנו את היעד והמסלול היא כתיבת פרומפט, וגם פה בשונה מטייסים רגילים הפרומפט הוא דינמי, חסר פרטים רבים והרבה פעמים לא מצליח להעביר בדיוק את המסר שרצינו (במיוחד כשצריך לעבור מרחקים גדולים).

בוובינר היום אראה מספר פרומפטים שעוברים מרחק גדול. בכל פרומפט נבין את הארכיטקטורה של המערכת, את המשימה לביצוע ואיך לכתוב את הפרומפט כדי שגם ה AI יבין טוב את המשימה. בצורה איטרטיבית נלמד את הבעיות ואת אי ההבנות שיש בינינו לבין הטייס האוטומטי ולאט לאט גם איך לתקן אותן. נתלבט מתי כדאי להמשיך לכתוב פרומפט נוסף ומתי עדיף לקחת צעד אחורה ולשפר את הפרומפט הראשון ואיך לצמצם סיכונים להזיות ול Loop-ים. תחשבו על זה כמו Prompt Engineering מתקדם למתכנתים.

רוצים להצטרף? לא מסובך מלאו את המייל בתיבה בעמוד הבא ואשלח לכם את הקישור לזום במייל חוזר:

https://tocode.ravpage.co.il/tocodeai

נתראה בעשר.