• בלוג
  • ללמוד לבד? מה הבעיה?!

ללמוד לבד? מה הבעיה?!

ללמוד טכנולוגיה חדשה? מה הבעיה? פותחים גוגל, קוראים מה שצריך ומתחילים לכתוב קוד. מה, אתה לא יודע לחפש בגוגל?

לו רק החיים היו כל כך פשוטים.

כשהתחלתי להקליט את מדריכי הוידאו לאתר הזה חיפשתי כמה שיותר חומר על איך להקליט מדריכי וידאו באיכות גבוהה. ניסיתי ללמוד כמה שיכולתי על סאונד, תסריט, אפקטים וכל מה שצריך בשביל שהקורסים יצאו מעניינים. אפילו קניתי מיקרופון ותוכנות יקרות. ועדיין התחושה היתה שמשהו לא עובד, אבל לא הצלחתי להבין מה בדיוק. עד שפגשתי את רוב.

1. הצעה שאי אפשר לסרב לה

את רוב פגשתי דרך הרשת אחרי שכבר קראתי את כל המדריכים ב-3 עמודים הראשונים בגוגל על הקלטת קורסי וידאו ואחרי צפיה בעשרות מדריכים ביוטיוב, וכמובן אחרי נסיונות ליישם כל רעיון שמישהו העלה שם.

ההצעה של רוב היתה הרבה יותר פשוטה: בקניית קורס הוא יקשיב להקלטה שלך וישלח פידבק. גם אם ההקלטה בעברית.

צפיה ב-5 דקות של סרט הספיקה לרוב בשביל לראות את כל הטעויות שלי ולשלוח לי חומרי קריאה ספציפיים שיעזרו לי להבין מה אני עושה לא בסדר. למדתי שלא מספיק שיהיה לך מיקרופון יקר, צריך גם לדעת להשתמש בו. למדתי להשתמש באפקטים בצורה נכונה שעוזרת לריכוז של הצופים.

אותו חצי עמוד של פידבק ספציפי לעבודה שלי והקישורים שרוב שלח לי אפשרו לי להתחיל להסתכל על ההקלטות שלי בצורה נכונה ולהבין מה לא עובד כדי שאוכל לשפר. לבד לא הייתי מגיע לזה.

2. ובחזרה לטכנולוגיה

כל מי שמחפש עבודה מכיר את התחושה של ללמוד משהו ולהרגיש שקראת מספיק והשתמשת כבר בכלים הכי מתקדמים בתחום, ואז להגיע לראיון ולא להצליח שאלות פשוטות. לפעמים אפילו בלי להבין מה עשית לא בסדר.

אחרי שזה קורה אנחנו בטוחים שמה שחסר לנו זה טכניקה יותר מתקדמת: לא התקבלתי לעבודה עם ידע ב JS בלבד? בטח צריך ללמוד גם אנגולר. עדיין לא מספיק? נו בטח צריך אנגולר2, וריאקט, ו Redux ועוד ועוד. קצת כמו הרצון שלי לקנות מיקרופון יותר מתוחכם ותוכנות הקלטה משוכללות יותר. בשני המקרים זה לא עובד.

מה שאנחנו באמת צריכים זה מישהו חיצוני שיסתכל על העבודה שלנו ויגיד מה אנחנו עושים לא בסדר, עם הפניות לתוכן ספציפי עבורנו שיעזור לנו להתקדם לשלב הבא.

אני לא יודע לתת פידבק על הקלטות, אבל כן יודע די טוב לתת פידבק רלוונטי על קוד. כזה שיכווין אתכם ויעזור להתקדם לרמה הבאה. בעקבות רוב אני פותח הצעה דומה גם לתלמידים באתר: החל משבוע שעבר אפשר להוסיף לכל קורס גם ליווי אישי, ולקבל משוב אישי ורלוונטי על תרגילים שלכם בקורס או על קוד אחר שאתם כותבים.

לפרטים נוספים מוזמנים להעיף מבט ברשימת הקורסים באתר.

אתם לא צריכים ללמוד עוד ספריות או כלים יותר מתוחכמים. עדיף להבין מה אתם עושים לא בסדר עם הכלים שכבר יש לכם.