• בלוג
  • קורסים לשנה החדשה

קורסים לשנה החדשה

ראש השנה הוא הזדמנות טובה להסתכל קדימה ולדמיין איך נראה בשנה הבאה, במקרה של ToCode איזה קורסים יהיו כאן עוד שנה. אלה התוכניות שלי, אשמח לשמוע מה דעתכם ואם יש קורסים נוספים שהייתם רוצים לראות שאינם ברשימה.

1. בדיקות יחידה ב JavaScript באמצעות Jasmine

את התחביר של בדיקות יחידה יחסית קל ללמוד, ואולי זה הדבר המטעה כאן. לכתוב בדיקות יחידה זה לא בעיה, אבל לדעת לבדוק את הדברים הנכונים זה כבר סיפור אחר.

הקורס מציג את התחביר של ג'סמין ומתמקד בהחלטה מה לבדוק ואיך לבדוק את הדברים הנכונים כך שהבדיקות שנכתוב יהיו אפקטיביות. מתוכנן לעלות לאוויר כבר בשבועות הקרובים.

2. פיתוח אפליקציות באמצעות React Native

סביבת React Native היא מהפכנית, כי מצד אחד היא מאפשרת פיתוח ממשק משתמש חוצה פלטפורמות, ומצד שני שמה דגש על קלות השילוב עם קוד Native. המשמעות היא יכולת פיתוח אפליקציה שגם ניגשת ל Native APIs בקלות, גם משלבת יכולות Native כשאלה מוסיפות לחווית המשתמש, וגם חולקת קוד בין iOS ל Android כשמדובר בלוגיקה או במבנה ה UI.

קורס React Native ייכתב כקורס המשך ל React ויציג בניה של מספר אפליקציות בטכנולוגיה זו ושילוב הסביבה עם פיתוח Native.

3. פיתוח בדיקות E2E באמצעות Python ו Selenium

משיחות אתכם גיליתי שרבים מהתלמידים שלוקחים את קורס Python הם אנשי QA שרוצים להתחיל לשלב אוטומציה בעבודה היום יומית שלהם.

סלניום הוא כלי אוטומציה פופולרי ל Web המאפשר הרצת דפדפן באופן אוטומטי מתוך סקריפט Python, ביצוע פעולות באתר ובדיקת התצוגה. בקורס נלמד לכתוב סקריפטים ל Selenium, להריץ אותם אוטומטית מתוך סביבת CI ונמחיש באמצעות פיתוח מערכת בדיקות לאתר ToCode.

כך נרוויח פעמיים: גם אקבל בדיקות E2E לאתר וגם אתם תקבלו קורס חדש.

4. פיתוח צד-שרת ב PHP

שפת PHP היא שפת צד השרת הנפוצה ביותר באינטרנט היום, וכנראה תשאר כזו עוד שנים רבות. היא המנוע מאחורי וורדפרס, דרופל, ג'ומלה ורבים נוספים. בקורס תלמדו לכתוב אתרים מאפס ב PHP, כולל העלאה לרשת.

הקורס יכלול פרויקט מלווה של בניית חנות אלקטרונית עם ניהול משתמשים, גישה לבסיס הנתונים והתממשקות למערכת תשלום ומערכת ניהול וייתן לכם את כל הכלים לבנות אתר כזה.

5. פיתוח צד-שרת באמצעות Ruby on Rails

למרות שאינה פופולרית כמו PHP, ריילס היא הפלטפורמה הטובה ביותר לפיתוח אתרים היום, גם מבחינת מהירות הפיתוח וגם איכות הקוד וקלות הבדיקה.

בקורס נכיר את Ruby ואת Rails, ונבנה יחד חנות אלקטרונית הכוללת מערכת ניהול, רכיבי ניהול משתמשים, עבודה עם בסיס נתונים והתממשקות למערכת תשלום.

סך הכל 5 קורסים חדשים, מתוכם הראשון כבר מוכן ורק צריך לסיים עריכה ולהעלות, ועוד אחד (ה PHP) נכתב במקביל על ידי חבר מוכשר, מה שמשאיר לי 3 קורסים חדשים לפתח בשנה. אפשרי? בהחלט. נפגש פה שנה הבאה לראות מה יצא.