סיפור אחר לגמרי

29/03/2018

כמעט בכל המכללות היום מעודדים סטודנטים להשתמש בגיטהאב ולהעלות פתרונות לתרגילים לפרופיל שלהם שם. כן גם אני חוטא בזה בחלק מהקורסים כאן באתר ולראיה יש 190,118 מאגרים בגיטהאב ששמם datasciencecoursera. יש גם מיליון מאגרים בשם hello-world ועוד מיליון שנקראים test.

אבל לתרום קוד לפרויקט קוד פתוח זה סיפור אחר לגמרי.

לפני כמה חודשים הורדתי את הקוד של gcompris. הבן שלי עף על המשחקים האלה וכל הקוד כתוב ב QML אז חשבתי שיהיה נחמד לכתוב משחק בעצמי. הקוד לא התקמפל בגלל חוסר תאימות למק ב CMakeLists.txt. אני יודע CMake ומהר מאוד תיקנתי את הבעיה, קימפלתי והרצתי. השלב הבא היה לשלוח Pull Request בחזרה ל gcompris עם התיקון כדי שגם אחרים יהנו. בתגובה החברים שם אמרו שאם כבר באתי אולי אני יכול לעזור להם בעוד כמה בעיות שקשורות בתאימות למק ושעדיף להוסיף גם אותן לאותו Pull Request, ושהם גם לא יכולים לקבל ממני PR כי צריכים את השם המלא והחשבון גיטהאב שלי היה בשם ynonp. בסוף אחרי שלושה חודשים התיקון שלי (באורך שתי שורות) נכנס לפרויקט הרשמי. תיקונים יותר ארוכים דורשים הרבה יותר מאמץ.

לתרום קוד לפרויקט קוד פתוח דורש יכולת לעבוד עם אנשים, להבין את העולם מנקודת המבט שלהם, להיות מוכן להיכנס לדיאלוג ולשפר את העבודה שלך עד שהיא תהיה ברמה מספיק טובה כדי שיקבלו אותה.

במקום לעודד אנשים לפתוח עוד ריפוזיטורי בגיטהאב עדיף להתאמץ ולעזור להם לשלוח Pull Request, כל הדרך עד שמתקבל.