• בלוג
  • מיתוסים על מיומנות

מיתוסים על מיומנות

24/04/2018

למה מתכנתים מסוימים מצליחים למצוא עבודה תוך שניה (גם בלי ניסיון בטכנולוגיה הרלוונטית) ואחרים לא? למה מתכנתות מסוימות מצליחות ללמוד טכנולוגיה מסוימת מהר יותר מאחרות? למה מתכנתים מסוימים מצליחים לראות וליישם פתרונות מהר יותר מאחרים?

אנו אוהבים לחשוב שמדובר בכשרון מולד. שאנשים מסוימים הם פשוט מתכנתים יותר טובים מאחרים כי יש להם חשיבה טובה יותר ושברור שהאנשים האלה (הכוכבים) ימצאו עבודה יותר מהר ויצליחו בחיים טוב יותר מאחרים. מסיבה זו בהייטק לא מיחסים הרבה חשיבות לניסיון ומתכנתים וותיקים מרגישים לפעמים שנשארו מאחור.

המיתוס הזה מתחזק כשאנחנו פוגשים מתכנתים עם הרבה ניסיון אבל ברמת מיומנות נמוכה. המחשבה אומרת שהנה הוכחה ששום כמות של ניסיון לא תעזור ולכן אין טעם להשקיע.

אותי התיאוריה הזאת לא מספקת. פגשתי אנשים שבתקופה של 5-6 שנים עשו שיפור משמעותי ברמה המקצועית שלהם כמתכנתים. אם אתם מספיק זמן בתעשיה אני בטוח שגם אתם פגשתם כאלה. מצד שני פגשתי גם אנשים שאפילו בתקופה של עשר שנים רמת המיומנות שלהם נשארה נמוכה.

ולשאלות- האם אתם יודעים מה רמת המיומנות שלכם? יש לכם מושג מה האחרים בצוות שלכם חושבים על רמת המיומנות שלכם? והאם אתם מרגישים שרמת המיומנות שלכם השתפרה בשנים האחרונות (או התדרדרה)?