• בלוג
  • איך לעקוף אפליה לפי גיל

איך לעקוף אפליה לפי גיל

26/04/2018

סקוט ג'ונסון העלה השבוע את קורות חיפוש העבודה שלו בחצי קיטור חצי הזדמנות לפרסם מוצר שפיתח. אני חושב שכדאי לכם לקרוא את הסיפור כאן: http://fuzzyblog.io/blog/jobhound/2018/04/24/ten-things-i-learned-from-a-job-hunt-for-a-senior-engineering-role.html

סקוט כותב ואני מסכים שגיוס מושפע מגיל המועמד. שיכולות והישגים שהיו מספיקים כדי להתקבל לעבודה בגיל 20 כבר לא מספיקים כדי להתקבל לאותה עבודה בגיל 40. הוא מתאר מצבים בתהליכי גיוס שהכל הלך חלק ולמרות זאת לא לקחו אותו. אותה דינמיקה שבעבר תמיד הסתיימה בהצעת עבודה הסתיימה הפעם בסינון או דחיה מנומסת.

לכן אם אנחנו חושבים על לכתוב קוד בתור קריירה אני חושב שנצטרך להכיר במציאות ולנסות לחשוב מה היה גורם לי לגייס את האני של עוד עשר שנים. כמה רעיונות:

  1. המלצות מאנשים שאני סומך עליהם ועבדו איתך- אם יבוא חבר שאני מעריך ויגיד שמתכנת חזק מאוד שהוא עבד איתו בעבר מחפש כעת עבודה הגישה שלי תהיה שונה מאשר אם אקבל קורות חיים דרך HR. נסו לחשוב על האנשים שאתם עובדים איתם היום. איפה הם יהיו עוד עשר שנים? האם הם יזכרו אתכם לטובה וימליצו עליכם? האם תישארו בקשר?

  2. לראות קוד שכתבת- סקוט מפרסם באתר את קורות החיים שלו, וכתב מספר מוצרים בעצמו. אבל בשום מקום לא מצאתי קישור לקוד שהוא כתב. אם הגעתם לגיל 50 וכבר יש לכם מוצרים מלאים שכתבתם ברשת, ואתם חושבים על למצוא עבודה, כדאי לפתוח לפחות אחד מהם לקוד פתוח כך שמגייסים פוטנציאליים יוכלו לראות את היכולות שלכם.

  3. התחדשות- כדאי שהטכנולוגיות בקורות החיים שלך יתאימו לטכנולוגיות שעובדים בהן בחברות. בשנים האחרונות יש הרבה פחות חברות שעובדות ב Ruby on Rails. עדיין יש עבודה בתחום והשפה מצוינת והכל (האתר הזה כתוב בריילס), אבל אם היום אני מפרסם קורות חיים שלי למשרת מתכנת ריילס לא יהיו המון הצעות פשוט כי סטארט-אפים עברו ל node.js. הניסיון שלכם בטכנולוגיות ישנות לא נתפס כמשהו בעל ערך.

  4. שליטה בשאלות מראיונות עבודה- יש קטגוריה שלמה של שאלות ראיונות עבודה וצריך להיות חדים מאוד כשכבר מגיעים לראיון, גם ובמיוחד אם כבר יש לכם הרבה ניסיון. אחד המגיבים למאמר הזה ציין שזה הזוי לבקש ממתכנתים וותיקים שעובדים על מערכות ענקיות לבנות פתרונות צעצוע לבעיות מומצאות. יש בזה משהו ובכל זאת בעיות הצעצוע האלה משאירות הרבה רושם בראיון. ככל שאתם יותר מבוגרים אתם צריכים להגיע יותר חדים כי עומדת נגדכם הסטיגמה.

יש לכם עוד רעיונות? אשמח לשמוע בתגובות או במייל.