• בלוג
  • לכתוב קוד כאילו שיש זמן

לכתוב קוד כאילו שיש זמן

27/06/2018

הדד ליין בעוד שלושה ימים, ה QA כל שעה על הקו עם באגים חדשים שמצאו ויש עוד פיצ'ר שכלל לא התחלתם לפתח. ועדיין-

הלחץ של לכתוב קוד מהר ולתקן מהר מביא ליותר טעויות. כשאנחנו מדלגים על כתיבת בדיקות או מוחקים בדיקות כי אין זמן לתקן אותן אנחנו מייצרים יותר באגים וכך במעגל. כשאנחנו מוותרים על לחשוב ולתכנן לפני שכותבים קוד אנחנו כמו האוגר שרץ על הגלגל ולא מצליח להתקדם.

לחץ זמן לא מצליח אף פעם להעלות את קצב העבודה (כשהעבודה היא תכנות). להיפך: אתם מתכנתים טוב יותר ומהר יותר כשאתם עובדים מסודר, מתכננים וכותבים בדיקות. המושג חוב טכני שאנשים לפעמים מתיחסים אליו לא אומר לחפף ולהכניס באגים למערכת אלא לבנות קוד בצורה מחושבת ומתוכננת שמטפל בפחות מקרים ושיהיה יותר קשה להרחבה בהמשך.

ועדיין מעטים מצליחים לשבת ברוגע אל מול בוס צועק מצד אחד ו QA צועק מהצד השני. ולכן אני חושב שהאתגר הוא פסיכולוגי והפיתרון צריך להיות פסיכולוגי. עבורי שני הדברים שהכי עוזרים לתת תחושה שיש לי זמן (גם כשאין) זה לקחת יום לנקות את הבית ולכתוב בדיקות. בשני המקרים הזמן שמושקע מחזיר את עצמו בעבודה מהירה יותר אחרי זה.

אני לא חושב שרבים מכם ירצו לבוא לנקות איתי, אבל אם אתם בקטע של לכתוב יחד בדיקות יש עוד מספר מקומות לוובינר של יום חמישי. סילבוס וכפתור רישום בקישור:

https://www.tocode.co.il/workshops/33