זחילת פיצ'רים

21/08/2018

אחת הקוראות של הבלוג הזה סיפרה לי השבוע שהיא מאוד נהנית מהפוסטים אבל מעדיפה לוותר על המיילים בשבת. לא נשמע לי נורא ומיד התחלתי להריץ בראש תוכנית פעולה לשינוי הקוד - אתם יודעים להוסיף עמודה ב DB אם המשתמש מעדיף לא לקבל מיילים בשבת, להוסיף לממשק checkbox שאפשר לסמן ולבקש שלא לקבל מיילים בשבת ולעדכן את הסקריפט ששולח מיילים כך שיתחשב בהעדפה. גג עשר דקות עבודה כולל בדיקות.

חצי דרך למימוש קיבלתי טלפון מאחיעד שהוא גם מתכנת ופרילאנסר. סיפרתי לו על המיילים בשבת ותוך פחות מחמש דקות של שיחה הבנתי שהייתי אופטימי מדי: מה לגבי החגים? ומה עם אזורי זמן אחרים? ומה פתאום עמודה בוליאנית אתה לא מעדיף משהו יותר גנרי? ומה לגבי הודעות אחרות שהמערכת שולחת (למשל ההודעה שיש הקלטה חדשה זמינה לצפיה)?

הדבר הקשה בבניית מערכות הוא שכל פיצ'ר שאנחנו בונים פותח פתח לעוד המון פיצ'רים חדשים שהם גם מאוד מאוד חשובים וקשורים לאותו פיצ'ר ראשוני.

בסופו של דבר באמת לקחתי צעד אחורה. במקום לשבור את הראש על סקריפטים מתוחכמים ובדיקות באיזה יום בשבוע כל אחד רוצה לקבל אימייל עדכנתי את המשימות המתוזמנות וכעת השורות הרלוונטיות נראות כך:

0 7 * * 0,1,2,3,4,5 /home/ynon/bin/cron/daily_blog.sh
0 21 * * 6 /home/ynon/bin/cron/daily_blog.sh

למי שעדיין לא לקח את קורס Linux שלנו (איך עדיין לא לקחתם את קורס Linux?! הוא מעולה. קחו את קורס Linux) המשמעות היא שבימים ראשון עד שישי המייל יישלח בשבע בבוקר וביום שבת בתשע בערב אחרי צאת שבת.

זה לא יפתור את יום כיפור או את החגים ואני מקווה שעד שנגיע אליהם יהיה לי רעיון יותר טוב, וזה קצת חבל שגם מי שאוהב לקרוא את הפוסטים בשבת בבוקר יצטרך להיכנס בצורה יזומה לאתר במקום לקבל אימייל ובכלל זה רחוק מפיתרון אידאלי. אבל כשההתלבטות היא בין פיתרון לא אידאלי לזחילת פיצ'רים אני הראשון לבחור בפשרות כואבות ובלבד שלא להישאב לפיתוחים שלא ברור איפה יסתיימו.

שורה תחתונה: לכו ללמוד Linux אם עוד לא עשיתם זאת, ומעכשיו הודעות על פוסטים חדשים בשבת יישלחו בתשע בערב.