• בלוג
  • למה אנשים לא רוצים לגייס פרילאנסרים (ומה בכל זאת אפשר לעשות)

למה אנשים לא רוצים לגייס פרילאנסרים (ומה בכל זאת אפשר לעשות)

22/08/2018

אחד הדברים שאני זוכר מהעבודה בתור שכיר זה את הלחץ אליו נכנס הסטארט-אפ שעבדתי בו כשהיה כסף והיה צריך לגייס אנשים חדשים. באותה תקופה יצא לי לפגוש די הרבה אנשים שרצו עבודה וגם להמליץ מי לדעתי יתאים. הראיה של הדברים מהצד של המגייסים עוזרת לפתוח את הראש ואם אתם היום עובדים באיזה מקום ממליץ שתנסו להידחף לקצת ראיונות עבודה רק בשביל ללמוד איך זה עובד ומה משאיר רושם טוב.

והעניין שלנו היום בהליכי גיוס הוא היחס לפרילאנסרים.

הרבה זמן שברתי את הראש וניסיתי להבין למה פרילאנסרים לשעבר שבאו להתראיין השאירו באופן עקבי רושם פחות טוב משכירים. אני חושב היום שזה מסתכם בשני חסרונות שיש לפרילאנסרים שבאים להתראיין:

  1. מבחינת מוטיבציה- התחושה שרוב הפרילאנסרים משדרים כשהם באים לראיון עבודה היא שמשהו לא הלך להם טוב בעסק ובגלל זה החליטו לחפש עבודה, ושאם באורח פלא המצב ישתפר או הלקוחות יחזרו הם יעזבו בלי לחשוב פעמיים.

  2. מבחינת רמה מקצועית- התחושה שרוב הפרילאנסרים שידרו היתה שהם עשו עבודה שיטחית ומהירה על הרבה פרויקטים ובשביל הרבה לקוחות, בלי להבין דברים לעומק.

אז אם הייתם פרילאנסרים תקופה ארוכה ואתם רוצים לחזור לשוק העבודה הטיפ היומי שלי בשבילכם הוא להכיר בשני החסרונות שלכם ובמינימום לא להתעלם מהם בראיון ועדיף אפילו לנסות להפוך אותם ליתרונות.

במקום להגיד שהיה לכם קשה לרדוף אחרי לקוחות ספרו שרציתם להעלות את הרמה המקצועית של העבודה שלכם ולעבוד על מערכות יותר גדולות ובצוות. ספרו שקצת השתעממתם מלכתוב עוד אתר ושבגדול העבודה בתור פרילאנסר אולי נוחה אבל אתם מחפשים אתגר משמעותי יותר.

ובמקום להגיד שבניתם כל כך הרבה אתרי וורדפרס שכבר איבדתם חשק לחיות ספרו על הפלאגין ההוא שכתבתם שלא היה חלק מדרישות הפרויקט אבל הלקוח ממש התלהב ממנו והוא עכשיו זמין כפרויקט קוד פתוח בגיטהאב שלכם. הסבירו שגם בתור פרילאנסרים יצא לכם לעבוד עם טכנולוגיות מתקדמות, שאתם מנצלים את הזמן הפנוי שעבודה כפרילאנס מאפשרת כדי ללמוד ולהתפתח וספרו על הרצאות שהעברתם במיטאפים רלוונטים מהתחום או על פרויקטים אחרים שכתבתם בזמנים המתים בין לקוח ללקוח.

תנו את הרושם שאתם שם כי אתם רוצים להיות שם ואתם הרבה יותר מקצועיים מכל שאר המועמדים כי היה לכם הרבה יותר זמן ללמוד ולהשתפר ואני חושב שסיכויי הקבלה שלכם יעלו מאוד.