• בלוג
  • הזמנה לוובינר: פיתוח משחקון ב Python

הזמנה לוובינר: פיתוח משחקון ב Python

פוסט זה כולל טיפ קצר לעבודה יעילה עם Python. אם אתם רוצים ללמוד פייתון יותר לעומק אני ממליץ על קורס Python כאן באתר.
הקורס כולל עשרות שיעורי וידאו והמון תרגול מעשי וילמד אתכם Python בצורה מקצועית מההתחלה ועד הנושאים המתקדמים.

פיתוח משחק זו דרך די טובה ללמוד שפה חדשה - כי היא משלבת מבני נתונים לשמירה של המידע, חלוקה של הקוד למספר קבצים ולפעמים גם ממשק משתמש ובדיקות יחידה.

בקורס פייתון כאן באתר תרגיל הסיכום הוא פיתוח משחק איקס עיגול וכבר הרבה זמן שרציתי להקליט פיתרון מקיף שלו לטובת התלמידים. ביום חמישי הקרוב מתכנן לעשות את זה יחד עם מי מכם שירצה להצטרף.

תוכן עניינים

  1. מה בתוכנית

1. מה בתוכנית

המנגנון של משחק איקס עיגול הוא די פשוט: יש לוח משחק שזה מטריצה של 3 על 3. בכל תור שחקן אחר בוחר משבצת ריקה וממלא אותה באיקס או עיגול לפי הסמלון שלו. מנצח מי שמסמן שורה, עמודה או אלכסון.

אנחנו נרצה להשתמש במשחק הזה כדי ללמוד קצת על הרעיונות של איך לגשת לפרויקט בגישת תכנות מונחה עצמים ועל הקשר בין בחירת המחלקות וארגון הקוד ליכולת של המערכת להתמודד עם שינויים. לכן את הוובינר נתחיל עם פיתוח פיתרון נאיבי הכולל קובץ אחד ובו מספר פונקציות וממשק משתמש מבוסס טקסט.

לאחר מכן נרצה להוסיף יכולות למשחק ונראה איך באמצעות Refactoring של הקוד אנחנו מצליחים להתקדם ולהוסיף שחקן מחשב, בדיקות אוטומטיות, שמירת שמות שחקנים ורשימת שיאים ואם נספיק גם ממשק גרפי.

הוובינר יתקיים ביום חמישי הקרוב בשעה 10:00 בבוקר. אני יודע שאתם עסוקים בעבודה. בדיוק בגלל זה אני ממליץ לדבר עם הבוסית ולספר על הוובינר ושנראה לכם שזה יעזור לכם להיות מתכנתי פייתון טובים יותר. אולי אפילו להזמין חדר ישיבות ואת שאר אנשי הצוות לצפיה משותפת.

אחת המטרות שלי ביצירת הוובינרים האלה היא להכניס תרבות של למידה גם למשרדים שלכם כחלק מהדברים שאנחנו עושים במסגרת יום עבודה. שעה ועוד שעה ועוד שעה מצטברות יחד ועוזרות להעלות את הרמה ולשפר את התרבות הארגונית. קחו את זה כהזדמנות לשיפור ועזרו לי לעזור לכם.

ועוד אגב אחרון לפני הלינק להרשמה- בשבוע שאחרי זה יהיה וובינר מרתק על Python Design Patterns שם נראה איך מיישמים רעיונות של עיצוב תוכנה על שפות דינמיות.

רישום לוובינר של פיתוח משחק איקס עיגול בקישור:

https://www.tocode.co.il/workshops/48

נתראה, ינון.