• בלוג
  • שלושה טיפים שיעזרו לכם להתחיל עבודה חדשה ברגל ימין

שלושה טיפים שיעזרו לכם להתחיל עבודה חדשה ברגל ימין

התחלתם עבודה חדשה? מזל טוב! אומרים שאין הזדמנות שניה ליצור רושם ראשוני ולכן החודשים הקרובים בטח יהיו מאוד מרגשים וגם גורליים. איך תיצרו את הרושם הראשוני הכי טוב שאתם יכולים על המנהלים ועל חבריכם החדשים לצוות? הנה שלוש עצות שאני בטוח שיעזרו.

1. פיתרו באג כבר ביום הראשון בתפקיד

בכל מערכת יש המון המון באגים שלאף אחד אין כח אליהם אפילו שהם ממש פשוטים. המתכנתים הוותיקים מעדיפים להתעסק עם דברים גדולים ובאגים קטנים ולא חשובים נופלים בין הכיסאות ונשארים כתזכורת במערכת ניהול הבאגים הארגונית חודשים וגם שנים.

אם הגעתם למקום מספיק מסודר שכבר ביום הראשון יש לכם מחשב עם סביבת פיתוח, שבו על ה Jira (או כל מערכת ניהול באגים ארגונית אחרת שמשתמשים בה אצלכם) וחפשו באגים ישנים שמתויגים כ"קלים". לכו על הכי קל שאתם יכולים למצוא: תיקון שגיאת כתיב בדיאלוג, עדכון תיעוד, מחיקת בדיקה שכבר לא רלוונטית. כמה שיותר קל יותר טוב. מה שחשוב שבסוף היום כבר יש תיקון שלכם שאפשר לשלב בקוד המערכת.

2. כתבו בדיקות כדי להבין טוב יותר איך המערכת עובדת

רוב העבודה שלכם בחודשים הראשונים במקום חדש היא למידה. אתם צריכים להבין איך המערכת בנויה ועובדת כדי שתוכלו להוסיף לה דברים כי הרבה פעמים אפילו השינוי הכי קטן יכול לשבור דברים שלא הייתם מעלים על דעתכם.

אף מתכנת לא יותר מדי פרודוקטיבי בחודשיים הראשונים בעבודה על מערכת קיימת, וככל שהמערכת גדולה יותר כך לוקח יותר זמן להבין מי נגד מי.

אבל בזמן הלימוד הזה אפשר גם לתרום לפרויקט ולרושם שאתם יוצרים. נצלו את זמן הלימוד כדי לכתוב בדיקות. גם אם כבר יש בדיקות אוטומטיות תמיד אפשר לכתוב עוד. בכתיבת הבדיקות אתם גם משפרים את המערכת וגם משפרים את ההבנה שלכם. קוד הבדיקות שאתם כותבים הוא קוד לכל דבר שנכנס למערכת ומאפשר לאנשים מסביב לקבל את הרושם הנכון עליכם.

3. ארגנו או השתתפו בפעילויות העשרה

מתכנתים טובים הם כאלה שכל הזמן לומדים. בהרבה מקומות התרבות הארגונית כבר לוקחת את זה בחשבון ויש כבר מיטאפים פנימיים בתוך חברות רבות או מנגנוני שיתוף ידע דומים. במקומות מסוימים פותחים Wiki פנימי עם כל הידע של הארגון, במקומות אחרים מתכנתים לומדים יחד קורס אונליין כדי להשתפר. כל חברה והשיטות שלה.

כשאתם מגיעים למקום חדש נסו למצוא את האנשים שכבר משלבים למידה בעבודה היום יומית שלהם ותראו אם אפשר לעזור. אם יש מיטאפ פנימי אולי מחפשים מרצים? אם יש Wiki אולי צריך להוסיף אליו מאמרים או טיפים? אם יש קבוצת לימוד אולי אפשר להצטרף?

ואם עדיין אין פעילויות מסוג זה נסו להציע ולקדם. ארגנו קבוצת מיטאפ פנימית והיו הראשונים להרצות, או הזמינו את כולם להשתתף יחד בוובינר (אפשר כאן בחמישי בבוקר) או ללמוד יחד נושא חדש.

דווקא בתחילת העבודה במקום חדש יש עליכם הכי פחות לחץ כי אתם עוד לא מהווים חוליה קריטית באף פרויקט. נצלו את הרוגע הזה והראו שאתם יכולים להזניק את הארגון קדימה מבחינת הקוד ותהליכי העבודה. התנהגות כזו תמצב אתכם כגיוס מעולה ובתקווה גם תשפר את התרבות הארגונית סביבכם.