• בלוג
  • 8 שאלות שכדאי לשאול בראיון עבודה למשרת פיתוח Front End

8 שאלות שכדאי לשאול בראיון עבודה למשרת פיתוח Front End

פוסט זה כולל טיפ קצר בנושא פיתוח Front End. אם אתם רוצים ללמוד יותר לעומק על פיתוח Front End מהבסיס ועד הנושאים המתקדמים תשמחו לשמוע שבניתי קורס וידאו מקיף בנושא זה הכולל מעל 50 שיעורי וידאו והמון תרגול מעשי.
למידע נוסף והצטרפות לקורס בקרו בדף קורס Front End באתר.
 

כשאתם מגיעים להתראיין במקום חדש כדאי לזכור שבתרבות העבודה הנוכחית שלנו זה כנראה לא יהיה מקום העבודה האחרון שלכם. ואז השאלה הבאה שחייבים לשאול היא איך המקום שאני עכשיו מתראיין אליו ישפיע על הפעם הבאה בה אחפש עבודה.

יש מקומות שאחרי שנתיים בהם אתם תהפכו למוצר הכי מבוקש בשוק וכל החברות ירדפו אחריכם. ויש מקומות אחרים שאחרי שנתיים שם אף אחד לא ירצה להסתכל לכיוון שלכם לא כל שכן לגייס אתכם לעבודה. במילים אחרות כשאתם עובדים שנתיים במקום מסוים אתם סופגים חלק מהתרבות של המקום אליכם. ואחרי זה כשאתם ממשיכים הלאה הדברים שספגתם עשויים לעזור לכם לרוץ קדימה או להכביד עליכם עם כל צעד.

לכן נרצה לקבל מדד כלשהו לאיכות העבודה אליה אנחנו מתראיינים מתוך הבנה שעדיף להתפשר במשכורת ולהרוויח מקום איכותי מאשר לקבל משכורת קצת יותר גבוהה עכשיו אבל להיתקע עם הרגלים שאחרי זה קשה להיפטר מהם ומפריעים לכם להתקדם.

אז כמו שהבנתם מהכותרת הנה רשימה של 8 שאלות שאני הייתי שואל את המעסיק הפוטנציאלי:

  1. האם כותבים טסטים? האם משתמשים במערכת CI/CD כלשהי?

  2. האם משתמשים בכלי ניהול גירסאות (רצוי git) ?

  3. האם יש תרבות של Code Reviews ? מי מבצע Code Reviews? ולמי? ובאיזו תדירות?

  4. מה מדיניות החברה בנוגע להשתלמויות מקצועיות? האם יקנו עבורך קורס אונליין?

  5. כמה זמן במהלך שבוע ממוצע מתכנתים בחברה משקיעים בלימוד? האם יש זמן מוקצב בלו״ז לדברים כאלה?

  6. מה היחס לנושא נגישות?

  7. מה היחס לאבטחת מידע? יש מי שבודק את הקוד לחולשות? איך התקשורת בין המתכנתים לאותם Pen Testers ? איך נושא אבטחת מידע משתלב בתהליך הפיתוח?

  8. מה היחס שלהם לגבי זמן טעינת האתר? מה הגודל הכולל של האתר היום? האם יש ״תקציב״ ביצועים ויש מי שאחראי לאכוף אותו?

אף חברה לא תתן לכם את התשובות שהכי רציתם לשמוע על כל 8 השאלות, וזה בסדר. איספו את התשובות של 2-3 מקומות שאתם מתלבטים לגביהם ותקבלו עוד פרספקטיבה לגבי כמה מקום עבודה מסוים יתרום לקריירה שלכם.