• בלוג
  • איך לעזור לחברים ללמוד תכנות מאפס

איך לעזור לחברים ללמוד תכנות מאפס

21/11/2018

בימים האחרונים יצא לי לנהל יותר מדי שיחות על לימודי תכנות מאפס. התובנה הראשונה על לימוד מאפס של נושאים טכניים זה שמדובר בתהליך די משעמם. הדבר היחיד שצריך זה לעשות דברים כאילו אתה מבין מה אתה עושה, אפילו שממש לא.

לכן הדרך הכי טובה ללמוד שפה היא פשוט ללמוד בעל פה דיאלוגים שלמים ולהתאמן על להגיד אותם כמה שיותר קרוב להגיה הנכונה. מי שלומד לדקלם בעל פה סרט שלם באנגלית ידבר יופי של אנגלית. והדרך הכי טובה ללמוד נגרות היא להיות שוליה של נגר ולעשות מה שאומרים לך עד שאתה מבין מה הולך.

ויש אנשים שירצו למכור לכם שתכנות זה שונה, ושאם רק "נבין" את הדברים אז נצליח לכתוב קוד מקצועי, ושלכתוב בלי להבין זה סתם עבודה שחורה ויהפוך אתכם למתכנתי קופי-פייסט שלא מבינים מה הם עושים. אני חושב שהם טועים.

אם גם אתם חושבים שיהיה יותר אפקטיבי ללמוד דרך כתיבה הנה כמה רעיונות למקומות שאפשר להתחיל בהם:

  1. הספר Learn Python The Hard Way נכתב סביב העיקרון הזה של קודם לכתוב ואחר כך להבין. פרק טיפוסי שם כולל תוכנית שצריך להקליד במחשב ומשימה לעשות שינוי קטן באותה התוכנית ולראות שעדיין עובד. אחרי שעושים מספיק פרקים דברים מתחילים להתחבר. זה הקישור:

https://www.learnpythonthehardway.org

  1. אחרי שמסיימים יש כאן רשימה די פשוטה של תרגילים שאפשר להמשיך איתם:

https://adriann.github.io/programming_problems.html

  1. וכאן רשימה נוספת עם כמה קשים יותר:

https://www.practicepython.org

  1. באתר codemaven תמצאו אוסף עצום של תוכניות דוגמא קטנות במגוון שפות, ויש גם תרגילים כמובן:

https://code-maven.com/exercises

והדבר החשוב לזכור כאן הוא לא להתייאש ולא להשתעמם. ככל שתמשיכו עם יותר תוכניות דוגמא ויותר תרגולים (גם כאלה שנראים ממש פשוטים) כך לאט לאט אתם לומדים ומשתפרים. בהצלחה.