• בלוג
  • מה אנחנו מוכרים לאנשים חלומות כאן?!

מה אנחנו מוכרים לאנשים חלומות כאן?!

20/11/2018

"מה אנחנו מוכרים לאנשים חלומות כאן? בוא נבנה מוצר שעובד", כך שמעתי עובד ממורמר צועק באופן ספייס השבוע. למכור משהו שלא עובד משפיע לרעה על המוכר כמו גם על הקונה ורובנו לא נרצה להיתפס כ"מוכרי חלומות", כאנשים שמוכרים משהו שהנה עוד רגע הלקוח מתעורר ומבין שעבדו עליו.

אבל אני חושב שיש עוד דרך להסתכל על הביטוי: תוך התיחסות להבדל בין החלום לזכות בלוטו לבין החלום להפוך למתכנת. כי בעוד הגשמת החלום הראשון לא תלויה בך וסיכוייה אפסיים, את החלום השני אפשר בהחלט להגשים אם רק עובדים קשה.

וכמובן שעובדים קשה זה ממש לא "רק". העבודה הקשה הזאת אומרת להתמיד במשהו שאתה לא טוב בו ולהמשיך לעשות אותו שוב ושוב ושוב. להמשיך לעשות משהו שאתה לא נהנה ממנו, משהו משעמם ומעייף. לחיות עם ההרגשה שאתה לא מתקדם לשום מקום ורק מבזבז את הזמן וממילא בחיים לא תגיע להיות הבן אדם הזה שאתה רוצה להיות. ולהמשיך להתמיד למרות זאת.

אני חושב שצריך חלום רציני מאוד בשביל לעבור את כל הדרך הזאת ולהגיע להיות מתכנת, צייר או מוזיקאי (או כל מיומנות אחרת שבא לכם). מהחלומות האלה שיושבים לכם בבירור מול העיניים כשאתם קמים בבוקר וממשיכים ללוות אתכם לאורך היום. חלום ששווה להתאמץ בשבילו. כזה חלום הוא אחד הדברים שהכי משתלם לקנות.

נ.ב. למי שרוצה לקרוא עוד על חלומות אני ממליץ על הספרון הזה שנקרא "תפסיקו לגנוב חלומות" ומתיחס לבתי ספר וליכולות המופלאות שלהם: https://medium.com/@thisissethsblog/stop-stealing-dreams-4116c7dbff7b