מה שהלקוח רוצה

למרות שהייתי שמח להיות יותר ספורטיבי, בכל רגע נתון יש משהו אחר שאני מעדיף לעשות על פני ספורט. כך גם הבוס או הלקוח שלכם, שהיה שמח לקבל מכם את המערכת הכי טובה ומקצועית שאפשר בטווח הרחוק - אבל כרגע יש באג סופר קריטי או פיצ'ר שחייבים להעלות אתמול אז אין זמן לכתוב קוד כמו שצריך.

אני חושב שחלק מרכזי בתפקיד שלנו (כעובדים, כמתכנתים, כפרילאנסרים) הוא לעזור ללקוח להתגבר על הטווח הקצר ולהתקדם גם במטרות ארוכות הטווח.

אם זה אף פעם לא זמן טוב לכתוב בדיקות, וכשיש בדיקות כולם שמחים - יש לנו כאן בעיה של טווח קצר שמנצח את הטווח הארוך. אם זה אף פעם לא זמן טוב ללמוד טכנולוגיה חדשה אבל כולם היו מעדיפים לעבוד בכלים מתקדמים יותר, יש לנו בעיה של טווח קצר שמנצח את הטווח הארוך.

דרך טובה להעלות את הרף ולהחזיר את הפוקוס לטווח הארוך היא פשוט להתעקש - להגיש רק קוד שכולל בדיקות, לשלב טכנולוגיות חדשות במשימות קטנות איפה שאפשר, להזמין את כולם לשמוע הרצאה מקצועית. וכן זה כנראה אומר שלא כל מקום עבודה ישאיר אתכם בתפקיד לאורך זמן, ולא כל לקוח יישאר אתכם לאורך זמן. וזה בסדר.

אגב האתגר האמיתי שהוא כנראה גם הרבה יותר קשה לביצוע הוא לגרום לבוס או ללקוח לרצות את הטווח הארוך, מתוך הבנה ורגש חיובי כלפי הנושא. אם יש לכם רעיונות איך לעשות את זה אשמח לשמוע בתגובות.