• בלוג
  • מה אפשר לעשות עם 99% ריאקט?

מה אפשר לעשות עם 99% ריאקט?

23/01/2019

בואי נניח שהתחלת ללמוד React והתחלת ללכת לראיונות עבודה כבר אחרי כמה ימים של לימוד ממש אחרי שכתבת מספר דפי דוגמא. סיכוי טוב שלא תצליחי להתקבל למקומות רציניים כי את לא באמת יודעת ריאקט.

עכשיו את ממשיכה ללמוד ומשתפרת- מדף דוגמא קטן את בונה אפליקציה של 3 דפים, אחרי שבועיים בנית כבר את ה Higher Order Component הראשון שלך ועוד שבועיים קדימה את אפילו מצליחה להבין מה ההבדל בין Redux ל MobX. ואז את הולכת לעוד ראיון. ושוב לא מתקבלת.

וזה בסדר כי עבר רק חודש ועוד יש לך סבלנות אז את ממשיכה עוד חודשיים קדימה וכבר מכירה בעל פה את כל פונקציות מחזור החיים של פקד, כתבת בדיקות ב Jest, מרגישה שאת מבינה סוף סוף מה זה Render Props ואיך להשתמש נכון ב Context. ואז את הולכת לעוד ראיון. ושוב לא מתקבלת.

המחשבה הראשונה שלי במצבים כאלה תהיה משהו כמו "כנראה זה לא בשבילי". שלושה חודשים אני לומד ואני עדיין בנקודה בה התחלתי: לפני שלושה חודשים לא הצלחתי להתקבל לעבודה, וגם היום לא. עדיף להפסיק עכשיו ללמוד React ולחתוך הפסדים. כנראה שאף פעם לא אבין את זה.

אבל האמת שגם אם לא הצלחת להתקבל לעבודה כשאת יודעת "רק" 99% מריאקט, יש עדיין המון דברים שאת כן יכולה לעשות, ואת הרבה יותר קרובה לעבודה שאת חולמת עליה מהיום בו התחלת ללמוד. לפעמים צריך רק לדעת להסתכל.