• בלוג
  • שלוש דרכים להתקבל לעבודה הבאה

שלוש דרכים להתקבל לעבודה הבאה

31/01/2019

בכל הנוגע לראיונות עבודה אפשר לשפר משמעותית את הסיכויים שלכם להתקבל אם תהיו ממוקדים בתהליך ההכנה שלכם ותכוונו להיות הכי טובים. אבל כמו שיש מגוון של טכנולוגיות יש גם מגוון של טיפוסים שמגייסים מעוניינים בהם. אלה ה-3 המרכזיים שאני מכיר:

1. להיות בול מה שמחפשים

כיוון אחד שאפשר לנסות כשמגישים קורות חיים למשרה הוא להיות בול מה שהמעסיק מחפש. ככל שמודעת הדרושים ספציפית יותר וקורות החיים שלכם מתאימים בול למודעה יש לכם סיכוי לעבור את כל המסננים של אנשי כח האדם שבדרך ולהגיע למשרה המבוקשת. קחו לדוגמא את מודעת הדרושים הזאת מאול ג'ובס:

Requirements: *2+ years of experience developing single page applications *Fluent in JS *Great UX skills and aesthetic sensibility *Experience with React.JS An advantage *BSc/BA from a leading university - Big advantage *Highly motivated, team player with great communication skills *Experience with video technologies - an advantage

אם כתבתם מוצר Single Page Application ב React עם React Router שנראה מעולה ומשמש להעברת וידאו, ובנוסף יש לכם תואר במדעי המחשב מאוניברסיטה מובילה אתם בכיוון הנכון להתקבל. רישמו את כל זה בקורות חיים בצירוף קישור למוצר שהייתם מעורבים בבנייתו ותקבלו זימון לראיון.

מה שטוב בגישה הזאת הוא שיש המון אנשים שהתפקיד שלהם הוא לבנות חומות שיגנו על "המראיינים" ממועמדים שלא מתאימים בול למה שביקשו ולכן אם אתם מכוונים לעבור את המסננים האלה והקורות חיים שלכם מתאימים בול יש סיכוי טוב שהתחרות סביבכם לא תהיה יותר מדי קשוחה.

מה שרע בגישה הזאת הוא שהרבה פעמים הקורות חיים שלנו לא מתאימים בול לאף מודעת דרושים ואז אנחנו נהיה אלה שמסוננים החוצה בדרך.

2. להיות בן אדם שיודע ללמוד דברים לעומק

כיוון שני שעובד הוא להיות בן אדם שיודע ללמוד דברים לעומק ושמגיע עם הוכחות לזה. סטודנט שיסיים בהצטיינות תואר מדעי המחשב באוניברסיטה מובילה ימצא עבודה גם בלי לחפש וגם בלי להתאים לאף מודעת דרושים. הסיבה שחברות גדולות מחפשות באופן פעיל סטודנטים מצטיינים כדי לגייס אותם.

באותו אופן "בוגרי יחידות טכנולוגיות" מצליחים למצוא עבודה גם בלי לחפש וגם בלי להתאים לאף מודעת דרושים. חברות מחפשות את האנשים האלה.

אבל גם אם לא סיימתם בהצטיינות את התואר ולא הייתם ביחידה טכנולוגית אתם עדיין יכולים ליפול ברשת של ציידי הראשים - והדרך היא ללמוד דברים לעומק ולהיות מוכנים להידחף. לכתוב בלוג, להיות חלק מקהילה בפייסבוק, ללכת למיטאפים ולדבר בהם, ובקיצור להגיע למצב שהשם שלכם מופיע לאותם ציידי ראשים בלינקד-אין איפה שהם לא מחפשים ובמקביל להגיע לרמת מיומנות מספיק טובה בטכנולוגיה מסוימת כדי שכשתגיעו לראיון תשאירו רושם טוב.

מה שטוב בגישה הזאת הוא שאתם לא תלויים באף אחד ולא מתעסקים כל היום בלשלוח קורות חיים ולהתאכזב שלא חוזרים אליכם. מה שרע הוא שאין לכם מושג כמה זמן זה ייקח וכל ההליכה הזאת למיטאפים יכולה להיות מעייפת.

3. להיות בן אדם שיודע לבנות דברים

כיוון שלישי שעובד הוא להיות בן אדם שיודע לבנות דברים. זה לא יביא לכם זימון לראיון במייקרוסופט אבל כן יכול להכניס אתכם לעבודה בחברות קטנות יותר או סטארט-אפים בתחילת דרכם. בחברות כאלה המגייסים מחפשים אנשים חזקים שאפשר לזרוק עליהם עבודה ולסמוך עליהם שימצאו כבר דרך לגרום לדברים לקרות.

אם זה הכיוון שלכם אין טעם להשקיע בציידי ראשים או בקורות חיים והדרך להתקבל היא לבנות משהו שירשים את המגייסים אליהם אתם רוצים להגיע. כאן היקף תיק העבודות ואיכות העבודות בו הם הדברים הכי קריטיים בקבלה לעבודה.

מתכנתת מובייל שכבר כתבה 4-5 אפליקציות מעניינות לאייפון יכולה לשלוח קישורים לאפליקציות אלה במייל ישיר למנהל פיתוח בחברה שמפתחת מוצר לאייפון עם טקסט שמסביר "הנה דברים שבניתי לבד, אשמח להזדמנות להתראיין אצלכם". באותו אופן מפתח Full Stack יוכל לקבל הזדמנות בחברות מסוימות אם ישלח קישור למערכת אמיתית שבנה שכוללת רכיבי צד-שרת, בסיס נתונים וממשק משתמש מוצלח.

מה שטוב בדרך הזאת הוא שלבנות דברים זה כיף, והקוד והמערכות שתבנו בתהליך יכולים לעזור לכם בכל מיני דרכים מפתיעות גם שנים קדימה. יכול להיות שמערכת קטנה שבניתם בשביל לקבל הזדמנות בעבודה בעצם תתגלגל ותהפוך לעסק צדדי מכניס.

מה שרע בדרך הזאת הוא הזמן שהיא לוקחת והקלות בה אפשר ללכת לאיבוד. רובנו לא יודעים איזה מערכות לפתח והרעיון של פיתוח מערכת שלמה מלחיץ מספיק בשביל שלא נתקדם איתו. וקשה מאוד להתקבל לעבודה על הטיקט של בן אדם שיודע לבנות דברים אם הדבר היחיד שבניתם נתקע באמצע.

אני כאן בטוקוד אגב יודע לעזור לכם עם הכיוון השלישי. הקורסים כאן באתר יתנו לכם את כל המידע שאתם צריכים כדי לבנות מערכות, ואני מקווה שהבלוג נותן לכם את המוטיבציה להגיע לסוף המסלול ולמערכת בנויה. זאת לא הדרך הכי מהירה למצוא עבודה, אבל בעיניי היא הכי מהנה והכי מוצלחת.