מה ללמוד?

04/01/2019

למי שרוצה ללמוד טכנולוגיה חדשה, האינטרנט יכול להרגיש כמו מגרש משחקים ענק שכולל אלפי הזדמנויות ושיטות לימוד. אתה יכול לקחת קורס אונליין, לקנות ספר ולקבל אותו תוך שניה לקינדל במחירים מצחיקים או לבחור אחד מאינספור מדריכים חינמיים שיש ברשת על כל נושא שתרצה לדמיין.

במקביל אנחנו חיים בתקופה של פיצולים אינסופיים- עבודה שבעבר היתה נעשית על ידי מתכנת PHP ו DBA נותנת היום פרנסה למפתחת Front End, מעצבת, מפתחת Back End, יועץ לשיפור ביצועים, מומחית אבטחת מידע וכמובן אחראי הנגישות. אז נכון שלאנשי ה PHP והאורקל יש היום פחות מה לעשות, אבל אם הם השכילו לראות בזמן את השינויים ולמצוא לעצמם תפקיד בסיבוב הנוכחי מצבם לא רע בכלל.

אבל גם בתוך התפקידים החדשים יש לנו אינספור פיצולים- מתכנת React לעומת מפתחת Angular לעומת איש Vue. אנשי ה Mobile Web עם החיים המאתגרים שלהם ובצד השני מעצבים שגם כותבים HTML/CSS ו JavaScript. מתכנתי TypeScript ויש לי גם חבר שכותב ב Closure Script. וכל אחד כזה חי בעולם שלו עם המומחיות שלו ועם הבלוגים שלו.

ואני חושב שכשאנחנו מסתכלים קדימה זה הולך רק להתחזק. יהיה לנו הרבה יותר קל ללמוד דברים חדשים, והרבה יותר קשה להבין מה אנחנו רוצים ללמוד.