• בלוג
  • איך יודעים אם כדאי לקחת פרויקט?

איך יודעים אם כדאי לקחת פרויקט?

יש הרבה מאוד גישות ודעות שונות איך להחליט איזה פרויקטים לקחת בתור פרילאנסרים ואיך יודעים איזה פרויקט יקדם אתכם בצורה הטובה ביותר. הגישה שעבדה בשבילי היא שילוב של שתי שאלות:

  1. עד כמה הפרויקט הזה יכול לעזור ללקוח?

  2. עד כמה הפרויקט הזה מוציא אותי מפוקוס ופוגע בפרויקטים אחרים שחשובים לי?

לרוב הפרילאנסרים בתחילת הדרך אין עדיין פוקוס ולכן נרצה למצוא פרויקטים שתהיה להם כמה שיותר השפעה על הלקוח והעולם שלו. ככל שההשפעה גדולה יותר כך גדל הסיכוי שתסיימו את הפרויקט עם לקוח שירוץ לספר לכל החברים שלו. בגלל זה לא הייתי ממליץ לפרילאנסר גם בתחילת הדרך לבנות דפי נחיתה למשרדי פירסום או לפתוח פרויקט ב XPlace. אלה מקומות שאולי קל למצוא עבודה אבל קשה להפתיע לטובה. העבודות הכי טובות שהיו לי בתור פרילאנסר מתחיל היו דווקא פרויקטים בהתנדבות או כמעט בהתנדבות.

אחרי כמה פרויקטים טובים הלקוחות שלכם כבר יתחילו לספר לחברים שלהם ואז אתם מתחילים להתמודד עם בעיה חדשה שנקראת פוקוס. ככל שהפרויקטים שלכם יותר קרובים אחד לשני כך יהיה לכם יותר קל לעשות עבודה טובה יותר - כי אפשר לשתף קוד ורעיונות בין הפרויקטים. רופא עיניים מומחה שעושה את אותה פרוצדורה עשר פעמים ביום במשך שנים ממשיך לשפר את הטכניקה עם כל יום שעובר וכך מצליח לתת ערך גדול יותר ללקוחות שלו.

כל השאלות האחרות כגון האם משלמים לי מספיק? האם הלקוח נחמד? האם אני אלמד משהו חדש מהפרויקט? איך זה יראה בתיק עבודות שלי? באיזה שפת תכנות הפרויקט? ועוד שאלות רבות נוספות הן לרוב לא יותר מהסחות דעת. תתמקדו בהשפעה של הפרויקט על הלקוח שלכם וכל השאר יסתדר מעצמו.