בוא נחכה עם זה

הדרך הבטוחה להרוס לעצמכם את הלימוד היא לשבור את הראש על בעיות של חודשיים קדימה. מדובר בבזבוז זמן שבמקרה הטוב יוריד לכם את המוטיבציה ובמקרה הרע יותר גם ישלח אתכם למסעות ארוכים ומיותרים של התברברות.

והבעיה עם האינטרנט היא שהעצות שם לא מסווגות לפי רמת הקורא.

אז בן אדם הולך לגוגל ומחפש למה קוד מסוים לא עובד. ושם אתה מגיע לדיונים ארוכים על זה שהקוד הזה מיושן ושאף אחד לא כותב ככה יותר, ושהיום מה שהולך זה ריאקט או אנגולר7 או מה שלא יהיה. ומפה לשם אתה הולך ולומד את הטכנולוגיה הזאת מהפורום ושלושה חודשים אחר כך הבן אדם נשאר באותו מצב עם אותם פערי ידע ועם אותו קוד שלא עובד. רק שעכשיו אתה בטוח שהבעיה שלך היא שאתה לא יודע ריאקט.

בואו נסכם שכשאנחנו באים ללמוד נושא מסוים, ולא משנה כרגע איזה, נעשה את המאמץ לסיים ללמוד אותו ולהבין אותו עד הסוף. ואם יש לי קוד שלא עובד ומישהו אומר לזרוק את הכל אגיד לו בנימוס שזה מוקדם מדי. אולי אחרי שזה יעבוד ואני אבין מה היתה הבעיה עד הסוף אני אשתכנע שבאמת השיטה שלי מיושנת וצריך לעשות משהו אחר. אולי לא. אבל קודם בוא תסביר לי מה עשיתי לא בסדר בתוך העולם תוכן שלי, בתוך הדברים שאני מכיר. ואם אתה לא יכול להסביר לפחות אל תפריע. כי פערי ידע לא נעלמים, הם רק מעמיקים.