• בלוג
  • בואו נלמד לתכנת כמו שהייתם לומדים לרכב על אופניים

בואו נלמד לתכנת כמו שהייתם לומדים לרכב על אופניים

הנה רעיון גרוע כדי ללמוד לרכב על אופניים- כשהילד או הילדה שלכם יגיעו לגיל, קחו אותם לשיחה, תסבירו להם איך עובדים הפדאלים ומה זה שיווי משקל. אפילו תהיו לארג'ים ותנו להם מבחן. וזהו, הם יודעים לרכב על אופניים.

קל לראות שזה לא יעבוד. מעטים הילדים שאחרי הסבר תיאורטי, הדגמה וכמה תרגילים פשוטים יצליחו לרכב על אופניים. הדרך הנכונה ללמד ילד לרכב על אופניים זה לשים אותו על האופניים, בהתחלה להחזיק אותו ולאט לאט לעזוב ולתת לו להמשיך לבד. הוא ייפול די הרבה בתהליך אבל בסוף יבין את הפרנציפ ויתחיל לדווש.

כשרוצים ליישם את זה בתכנות אני חושב שזה יראה בערך כך- קחו קטע קוד שאתם לא מבינים ותעתיקו אותו אליכם כדי לגרום לו לעבוד, אחרי זה שנו דבר קטן והכל יישבר כי אתם לא מבינים מה אתם עושים עדיין, בניסיון לתקן דברים ימשיכו להישבר ותצטרכו לחזור להתחלה כמה פעמים עד שתצליחו להתקדם צעד קטן.

אחרי כמה פעמים כאלה קחו בעיה שאף פעם לא ראיתם ואין לכם מושג איך לגשת אליה ונסו לפתור אותה בכל דרך שרק אפשר. הפיתרון הראשון כנראה יהיה גרוע אבל עם הנחיה נכונה תוכלו לאט לאט לשפר אותו. בדרך אתם תיפלו הרבה, תתעצבנו, תרגישו מתוסכלים וכאובים. בדיוק כמו שהייתם מרגישים כשאתם נופלים מהאופניים בפעם העשירית ולא מבינים למה זה לא מצליח.

אני יודע שרוב הדברים שלמדתם בבית ספר לא נלמדו כך. אני גם למדתי באותו בית ספר. אני לא זוכר כמעט כלום ממה שלמדתי בבית ספר, אבל אני חושב שאף פעם לא אשכח איך לרכב על אופניים.