• בלוג
  • מוכנים הרבה יותר ממה שצריך

מוכנים הרבה יותר ממה שצריך

24/03/2019

לא תמיד תצליחו להתקבל לעבודת החלומות שלכם, אבל אתם בהחלט יכולים לשפר משמעותית את הסיכויים שלכם. אני מקווה שאתם לא מופתעים לשמוע שצריך להתכונן לראיון עבודה, ושהאנשים האחרים שמתמודדים מולכם על אותה המישרה מתכוננים. אני רוצה לטעון שלהגיע מוכנים הרבה יותר ממה שצריך לגמרי שווה את המאמץ ובדרך כלל גם משתלם.

אבל קודם - מה זה בכלל אומר ״מוכנים הרבה יותר ממה שצריך?״

רוב האנשים שמגיעים לראיון עבודה ינסו לחזור ולרענן את הדברים שהם עשו בעבודה הקודמת. מפתח Java Backend שמגיע לראיון עבודה למשרת מפתח Android יבוא עם הניסיון שלו ב Java וינסה להיבחן על זה. הגישה תהיה שאם תדע Java מספיק טוב החבר'ה במקום החדש ישתכנעו שאתה שווה את הזמן שלהם ויתנו לך ללמוד Android על חשבונם. ואגב זה עובד - רוב המתכנתים שראיתי שנכנסים לעבודות לא מגיעים עם 100% תאימות לדרישות המשרה, אלא חברות מגייסות אנשים טובים מתוך הנחה שאותם אנשים יצליחו ללמוד מה שצריך.

הבעיה עם זה שקל לצאת מבואס מכזה ראיון עבודה. כי ה Java של פיתוח Backend היא לא בדיוק אותה Java של פיתוח Android, ואם מי ששואלת אותך את השאלות היא מפתחת Android אז היא תרצה להסתכל על פינות אחרות בשפה מאלה שאתה רגיל להסתכל עליהן. כשההכנה שלך היא ללמוד הכי טוב Java שרק אפשר, יש סיכוי טוב שתגיע לגלות שהתכוננת על הדברים הלא נכונים.

לעומת זאת אם אותו מתכנת Java Backend יחליט להתכונן הרבה יותר ממה שצריך בשביל משרת מפתח Android הוא ישב כמה חודשים לכתוב 4-5 אפליקציות אנדרואיד מאפס, תוך שימוש בידע הקיים שיש לו ב Java. אותו מפתח יפתח את האפליקציות האלה לא בשביל להגיע למכירות או הצלחה בחנות האפליקציות, אלא נטו בשביל להיתקל בכל מקרי הקצה האפשריים ובכמה שיותר בעיות שיש בפיתוח Android. יותר מזה, בין האפליקציות שתכתוב כדאי לכתוב אחת שתיראה כמה שיותר דומה לזו של החברה אצלה אתה מתראיין.

מתכנת Java שמגיע לראיון בפיתוח Android עם תיק עבודות, ויודע בדיוק עם איזה בעיות המראיינים שלו מתמודדים ביום יום שלהם - יגיע לראיון מתוקתק, ידע לשאול את השאלות הנכונות ויצור שיחה כיפית במהלך הראיון. זו הסיטואציה שרובנו היינו רוצים להיות בה כשמגיעים להתראיין למשרה.

נ.ב.1 אפשר לעשות את זה כמעט עם כל טכנולוגיה. האנדרואיד כאן היה רק דוגמא.

נ.ב.2 גם אם לא יקבלו אתכם בפעם הראשונה, ככל שתמשיכו להתכונן טוב ועל אותו סוג משרה (מפתח אנדרואיד בדוגמא שלנו), אתם תגיעו לכל ראיון במקום חדש הרבה יותר טובים ממה שהגעתם לראיון הקודם. ואם תקפידו על הכלל של לבנות משהו דומה למה שיש אצל המראיין לפני שמגיעים לראיון גם תיק העבודות שלכם הולך להשתפר עם כל ראיון, מה שיביא לכם ראיונות טובים יותר ובסוף גם קבלה למקום איכותי יותר.

בהצלחה.