• בלוג
  • רשימת אתרים שאפשר להתכונן מהם לראיונות עבודה

רשימת אתרים שאפשר להתכונן מהם לראיונות עבודה

24/05/2019

השאלה הזאת מתגלגלת אצלי במייל כבר כמה שבועות עם כמה אנשים שונים, אז בשביל לעשות סדר ולעזור גם למי שלא שלח הנה הרשימה שלי של אתרים ששווה להיעזר בהם לפני ראיון עבודה.

1. מיומנות

הדבר הראשון שמלחיץ אותנו לפני ראיון עבודה זה השאלות הטכניות, האלגוריתמים, ה"כתוב קוד שעושה כך וכך". בשביל להשתפר בשאלות כאלה כדאי להתחיל עם Hackerrank:

https://www.hackerrank.com/

יש שם מספר מסלולים ואתם בטח תרצו להתחיל עם Interview Preparation Kit. יש שם 69 שאלות מחולקות לנושאים, ועל כל שאלה יש טאב Discussions שמומלץ לקרוא אותו אחרי שפתרתם שמראה עוד היבטים של השאלה הזאת והרחבות עליה.

אם סיימתם את החידות האלה ורוצים להמשיך לתרגל אלגוריתמים, רקורסיות ומבני נתונים אני ממליץ על החידות ב Advent Of Code:

https://adventofcode.com

אלה לא מחולקות לפי רמת קושי אבל יעזרו לכם לצבור ביטחון בשפת התכנות שבחרתם ולהכיר כל מיני פינות של השפה. יש 24 חידות ומומלץ לפתור אותן בקצב של אחת ביום. אם סיימתם אפשר לעשות את הסטים של שנים קודמות אבל ממש לא חובה.

2. חידות היגיון

מי שמגיע בלי ניסיון קודם לראיון עבודה ובלי יכולת תכנות מספיק טובה עשוי לשים את המראיינים שלו בעמדה מוזרה: הם צריכים להחליט עד כמה אתה מתאים למשרה בלי לדעת שום דבר על יכולות התכנות שלך (כי עדיין אין). במצבים כאלה מראיינים עוברים לחידות היגיון מתוך הנחה שיש מתאם בין צורת החשיבה לבין היכולת שלך לפתור בעיות גם בתכנות.

כאן יש רשימה של 44 חידות היגיון:

http://www.yourpeak.co.il/faq

וכאן עוד עשר:

https://www.starhunter.co.il/%D7%97%D7%99%D7%93%D7%95%D7%AA-%D7%9E%D7%A8%D7%90%D7%99%D7%95%D7%A0%D7%95%D7%AA-%D7%A2%D7%91%D7%95%D7%93%D7%94/

3. ידע כללי

לא פחות מהמיונות חשוב להכיר את עולם התוכן אליו אתם נכנסים והדרך הכי טובה לעשות את זה היא להשתתף בצורה וירטואלית בהרצאות מכנסים בתחום. אם לדוגמא אתם מתראיינים למשרת QA Automation בשפת Python תוכלו להיכנס ליוטיוב ולמצוא את כל ההרצאות מכנס Pycon האחרון, ואחרי זה לראות את כל ההרצאות מכנס Selenium Conf האחרון.

כשאתם מגיעים עם ידע כללי רחב על עולם התוכן שלכם אתם עושים רושם טוב וגם משפרים את הסיכויים שלכם לענות נכון על חידות ספציפיות מעולם התוכן אליו אתם מתראיינים (חידות שלא יופיעו בשום ספר).

4. פינות אפלות

אתגר טכני נוסף בראיונות הוא שאלות שקשורות לפינות אפלות של השפה או הטכנולוגיה. אתם תיתקלו בשאלות כאלה אם אתם מגיעים בתור מתכנתים עם מיומנות למשרה ספציפית. לדוגמא מתכנת ווב שיגיע להתראיין למשרת Senior Front End Developer כנראה יישאל על פינות אפלות של שפת JavaScript.

הכלי הכי טוב שיעזור לכם עם שאלות כאלה הוא ספרים שמתמחים בנושא, לדוגמא הספר You Don't Know JavaScript שזמין אונליין כאן:

https://github.com/getify/You-Dont-Know-JS

יעזור לכם לחקור ולהבין פינות אפלות של שפה זו.

בפייתון ספר כמו Python Tricks שזמין למשל באמאזון כאן:

https://www.amazon.com/Python-Tricks-Buffet-Awesome-Features/dp/1775093301/ref=sr11?keywords=python+tricks&qid=1558610460&s=gateway&sr=8-1

יעזור לכם להכיר צדדים של השפה שלא הייתם נתקלים בהם בעבודה יום יומית.

הכנה לראיון עבודה זה עבודה בפני עצמה בזה אין ספק, אבל ההשקעה בשלב הזה מאוד משתלמת. כשאתם מגיעים מוכנים לראיון לכולם הרבה יותר נחמד וכמובן שתצליחו להתקבל להרבה יותר משרות.