• בלוג
  • חודש לתיק עבודות... צא

חודש לתיק עבודות... צא

12/08/2019

חודש זה זמן ממש קצר לבנות מערכת אבל אם כן מספיק לבנות חלקים ממנה, להתממשק עם מערכות קיימות או לחבר כמה דברים למשהו שנראה נחמד יחד. אז אם אין לכם עדיין תוכניות לקיץ הנה כמה רעיונות שתוכלו לבנות בחודש הקרוב:

1. אפליקציית מובייל Cross Platform

הטכנלוגיה הכי מדליקה היום נקראת Flutter והיא הדרך לבנות יישומי מובייל יפים וחוצים פלטפורמות. פלאטר מפותחת בגוגל, מציעה פיתרון ליישומי מובייל שעובדים גם בתור אפליקציות וגם מתוך דפדפן, וממה שמספרים היא הרבה יותר נוחה מ React Native. לי עדיין לא יצא לשחק איתה אבל אם היה לי סידור טוב לילדים החודש זו כנראה היתה האופציה המועדפת עליי כדי להעביר את החום.

מה בונים? הטריק עם אפליקציות מובייל הוא שזה לא כזה משנה. אם מה שחשוב לכם זה חיזוק תיק העבודות, הכי קל זה לבחור אפליקציה שאתם אוהבים ולבנות גירסא שלכם. אם משתמשים ב API של האפליקציה המקורית החיים בכלל הופכים קלים.

2. מערכת בדיקות אוטומטיות לאתר קיים

מחפשים הזדמנות להשתפשף עם פייתון וסלניום? למה שלא תלכו לבנות 8-10 בדיקות אוטומטיות לאתר קיים? כל מה שצריך זה למצוא אתר שאתם אוהבים ולצאת לדרך.

3. בוט לטלגרם שמוצא טיסות זולות

בוטים לטלגרם הולכים לשנות את העולם יום אחד (או שאולי זה ממשקים קוליים, קשה לדעת). בכל מקרה ממילא חם וממילא יש לכם חודש פנוי אז אפשר לשחק עם הטכנולוגיה ואם במקרה כולם יתעוררו בספטמבר וירצו בוט לטלגרם לפחות יהיה לכם בוט להראות.

אז כן לסקייסקאנר יש API ואתם יכולים בשתי לחיצות להתחבר אליו דרך בקשות HTTP רגילות מתוך הבוט שלכם. בוטים לטלגרם אפשר לכתוב היום כמעט בכל שפה ואתם יכולים לחפש פה בבלוג או סתם בגוגל דוגמאות קוד לבוטים בכל שפה שתרצו ללמוד.

4. לפתור את Advent Of Code בשפה שאתם לא מכירים

פיתרון של Advent Of Code אולי לא יחזק לכם את תיק העבודות אבל בהחלט יחזק את הידע שלכם בתכנות ויעזור לכם לעבור ראיונות עבודה בנושאי אלגוריתמים, מבני נתונים, רקורסיות ושאר פינוקים שמראיינים אוהבים. מאז 2015 אריק ווסטל מפרסם 24 חידות כל שנה. לנו יש חודש אז תוכלו לבחור שנה שעדיין לא עשיתם ולפתור חידה כל יום.

5. ממשק קולי לאלקסה שיוכל להזכיר לילדים להכין שיעורי בית

ממשקים קוליים הולכים לשנות את העולם (או שאולי זה בוטים לטלגרם, קשה לדעת). בכל מקרה ממילא חם וממילא יש לכם חודש פנוי אז אפשר לשחק עם הטכנולוגיה ואם במקרה כולם יתעוררו בספטמבר וירצו ממשק קולי לפחות יהיה לכם אחד להראות (או להשמיע).

לאלקסה יש API והמון טוטוריאלס והכל מתחיל בקישור הזה: https://developer.amazon.com/en-US/alexa/alexa-skills-kit/tutorials

הקוד הוא ב JavaScript ועם קצת מזל תספיקו לבנות ממשק קולי שיעזור להזכיר לילדים להכין שיעורי בית ויהיה מוכן בדיוק לתחילת שנת הלימודים.

6. עכשיו אתם

רעיונות נוספים? טכנולוגיות אחרות שהייתם רוצים לשחק איתן? מוזמנים לשתף בתגובות, וכמה שיותר מפורט יותר טוב.