• בלוג
  • איך לקרוא את התיעוד על HTML ו CSS

איך לקרוא את התיעוד על HTML ו CSS

25/08/2019

אם היית יודעת בעל פה את התיעוד מ MDN על כל אחת מהאפשרויות ב CSS ועל כל אחד מהאלמנטים ב HTML, והיית מסוגלת לספר על כל אפשרות כזאת לאיזה Use Case היא נועדה ומה היתרונות והחסורות לעומת האפשרויות האחרות, אני מבטיח לך שהיית מוצאת עבודה בשניה וחצי, גם בלי ניסיון רלוונטי.

שורה או שתיים בקורות חיים פותחות את הדלת למקום חדש בזכות הידע שאנחנו חושבים שלמדת במקום הקודם. זה הידע שחשוב לא העובדה שבילית שנתיים ב Intel או Google.

הבעיה שאני לא מכיר אף אחד שיצליח רק מקריאת תיעוד לצבור את כל הידע הרלוונטי. נכון שהכל כתוב באינטרנט, אבל אי אפשר באמת להכיר בעל פה את כל ה MDN ואת כל השאלות ותשובות הקשורות לנושא מסוים, ואי אפשר רק מנבירה ברשת ליצור בראש את כל החיבורים והקשרים שנוצרים כתוצאה מעבודה שוטפת עם הטכנולוגיה.

אז מה עושים כשרוצים ללמוד נושא חדש בשביל להגיע לרמה שנוכל לעבוד בו? ויותר ספציפי - מה עושים אם רוצים ללמוד Front End Development לרמה שנוכל למצוא בזה עבודה? המפתח הוא לדעת מה לשאול ואיך לגשת לקריאת התיעוד.

אנחנו מתחילים עם דף נחיתה או תבנית של אתר שמצאנו ברשת, זה יכול להיות אתר קיים שאנחנו רוצים לשכפל את ההתנהגות שלו או תבנית עיצוב מ Themeforest. מתחילים במימוש התבנית בתור HTML ו CSS, ואז מתחילים לבדוק את התוצאה על כמה שיותר דפדפנים וכמה שיותר מכשירים. ככל שתתקדמו תראו שהדף שבניתם נשבר כשעוברים לדפדפנים ישנים או למכשירים אחרים (למשל טלפונים ישנים), ובאותו זמן תתקלו בהתנהגות מסוימת שיהיה לכם קשה לממש (למשל Push Notifications). עכשיו יש לכם נקודת התחלה:

  1. הולכים לקרוא את התיעוד המלא על כל יכולת שהשתמשתם בה במהלך הפיתוח, על כל פקודת CSS ועל כל אלמנט HTML שבחרתם.

  2. מתקנים את הקוד כך שיעבוד על המכשיר הבעייתי. אני מקווה שקריאת התיעוד נתן לכם כלים לגשת לתיקון הזה, אבל אם לא אפשר להמשיך לחפש ב Stack Overflow ומקומות נוספים.

  3. משנים וקוראים מקצה לקצה את התיעוד על כל יכולת חדשה שאתם משלבים בזמן שאתם משלבים אותה.

  4. הכל עובד? ממשיכים לבנות אתר נוסף.

אם כרגע סיימתם לימודים ואין לכם שום ניסיון בפיתוח צד-לקוח, אבל יש לכם זמן פנוי ומוטיבציה - מספיק לבנות 4 אתרים טובים (כל אחד עותק של אתר אמיתי שאתם אוהבים, ועובד ונראה טוב על כל מכשיר שאתם יכולים לדמיין וכל דפדפן שאתם יכולים לדמיין) כדי לקבל תיק עבודות יותר טוב מכל המתחרים שלכם, כולל כאלה שעבדו בתעשיה בחברות אמיתיות.