• בלוג
  • כמה גבולות שיעזרו לכם להתקדם

כמה גבולות שיעזרו לכם להתקדם

18/08/2019

אחת הדרכים הכי טובות להשתפר במשהו היא להצר את הגבולות, וכשהמשהו שאנחנו רוצים להשתפר בו הוא כתיבת קוד יש כמה תבניות קלות שאפשר לאמץ:

  1. הגבול הכי קל לאימוץ הוא מגבלת זמן. קחו לכם שעתיים בשבוע כדי ללמוד משהו חדש או לבנות משהו קטן לעצמכם, ושחקו את המשחק הבא - מחליטים מראש מה בונים, יושבים שעתיים ומנסים לבנות את מה שתכננו. אפשר לתת לעצמכם מדבקה אם הצלחתם. בהתחלה זה קשה אבל לאט לאט, שבוע אחרי שבוע, תגלו שאתם משתפרים בזה.

  2. גבול נוסף ששווה לנסות הוא אימוץ שיטות עבודה טובות יותר. אני מוצא שאני כותב קוד טוב יותר אם אני מכריח את עצמי להוסיף בדיקה לכל באג שאני מתקן. בהתחלה לא ידעתי איפה להתחיל לכתוב את הבדיקות האלה, אבל לאט לאט תקלה אחרי תקלה זה נהיה יותר קל.

  3. הצעה שלישית ואחרונה להיום היא ליצור לעצמכם מגבלה טכנולוגית או מגבלת ביצועים, מעבר למגבלות שהעולם כופה עליכם. דוגמא טובה היא תקציב ביצועים שאתרים רבים מאמצים, שאומר שאנחנו מחליטים שהאתר אמור להיטען ל-80% מהמשתמשים בשתי שניות או פחות. הניסיון להישאר בתוך הגבול הזה ילמד אתכם הרבה על זמני טעינת אתר, מה משפיע על זמן הטעינה ואיך לשפר אותו.

השיטה עובדת כי העבודה בתוך מסגרת כללים נוקשה מכריחה אותנו להיות יצירתיים ולמצוא פיתרונות ושיטות עבודה שבאופן רגיל לא היינו מתאמצים למצוא. זה לא קורה ביום אחד, אבל אם אתם מוכנים לתת לניסוי הזה שלושה או ארבעה חודשים אני בטוח שתופתעו לטובה מהתוצאות.