אין מפה

14/08/2019

אחת האנלוגיות שאני אוהב לגבי למידה היא האנלוגיה בין קורס למסלול הליכה - בשני המקרים אנחנו מתחילים בנקודה מסוימת, מתקדמים לפי המסלול ומסיימים בנקודה אחרת. בן אדם לא יודע לשחות, הולך לחוג שחיה, לומד שם את התנועות ומתאמן עד שבסוף מצליח לשחות. מפה לשם.

וכמו שאנחנו מדמיינים במסלול הליכה את נקודות העניין המרכזיות וכמה זמן כל קטע בדרך הולך לקחת, כך אפשר לדמיין בקורס את ההישגים הנדרשים וכמה זמן ייקח להגיע מאיפה שאתה נמצא להישג הבא, ומה צריך ללמד בשביל שזה יקרה.

אבל יש שתי בעיות ברורות עם האנלוגיה הזאת:

  1. מסלול הליכה רגלי מרגיש פחות או יותר אותו דבר לכל אחד שעובר בו. "מסלול הליכה" לימודי הוא משחק אחר לגמרי. מה שאחת מצליחה ללמוד בשבוע ייקח לאחרת חודש וחצי.

  2. ויותר גרוע, אופן הלימוד עצמו שונה בין אנשים שונים. הסבר שיהיה הגיוני ויעזור לתלמידה אחת להתקדם לא ידבר בכלל לתלמידה אחרת, שתצטרך המחשות אחרות, דוגמאות אחרות והסברים אחרים בשביל לעבור את אותה הדרך.

כן כדאי להכיר את נקודות העניין המרכזיות על המסלול: כדאי להבין שכשאתם באים ללמוד פיתוח Front End תצטרכו להיות מסוגלים לבנות דף נחיתה פשוט, להתאים אותו למובייל, לבנות אתר עם מספר דפים שרץ על שרת מקומי, להפוך אותו ל Single Page Application על השרת המקומי, להבין איך עובד Ajax ולהוסיף מידע דינמי שמגיע מצד השרת. זה מסלול. אבל אין מפה ספציפית שתביא אתכם מנקודה לנקודה. אנחנו יוצאים לדרך עם תרמיל והבנה בגדול של היעד הבא, ומבינים שכל אחד יגיע לשם בדרך קצת אחרת.