• בלוג
  • לגלות דרכים חדשות

לגלות דרכים חדשות

23/09/2019

דרך קלה לשלב לימודים כחלק מתהליך העבודה היא להוסיף אילוצים - למשל, קיבלתי משימה להתחבר לבסיס נתונים ולהוציא משם מידע, אני יודע כבר לכתוב SQL ולהפעיל SQL מתוך תוכנית פייתון, אז במקום לבחור את הדבר הקל שאני יודע אלך ללמוד SQL Alchemy ואבנה את התוכנית איתו. האילוץ לחפש דרך חדשה הוא שדוחף אותי להמשיך וללמוד.

אבל לגישה זו יש הרבה התנגדויות וכולן הולכות סביב נושא המהירות: ״אם קיבלתי משימה אני מחויב לסיים אותה הכי מהר שאני יכול״, או ״יש לי עוד אלף דברים לעשות ובחיים לא אסיים את כל מה שאני צריך אם אתעסק בללמוד כל היום״.

המציאות היא הפוכה - אם תשקיעו את היום שלכם בלימוד וגילוי דרכים חדשות תוך כדי עבודה, לאורך זמן תכירו יותר ויותר שיטות עבודה ויותר כלים, וכל כלי חדש יהפוך אתכם למתכנתים מהירים וטובים יותר. היכולת להכיר בדיוק את המודול שצריך ולהשתמש בו בלי שגיאות מהפעם הראשונה היא מיומנות שלוקח זמן לפתח אותה, וההשקעה הזאת מחזירה את עצמה פי עשר ויותר.

העבודה ב 120% מהקצב שלכם מתישה, שוחקת ומשאירה אתכם במקום מבחינה מקצועית. הרבה יותר חכם לעבוד ב 60% מהקצב שלכם ולהשקיע את הזמן שנותר בלימוד וקידום מקצועי. בעוד שנתיים ה 60% שלכם יהיה מהיר יותר מה 120% של כל המתכנתים מסביב.