• בלוג
  • למה ואיך לפתוח בלוג מקצועי

למה ואיך לפתוח בלוג מקצועי

27/10/2019

בלוג מקצועי הוא כלי עבודה מאוד חשוב למתכנתים היום, ולפחות בשבילי הכתיבה בבלוג זה משהו שאני מחכה לו במהלך היום. לפעמים זה בעקבות התמודדות עם תקלה מעניינת, לפעמים אחרי שלמדתי משהו חדש ולפעמים בעקבות תובנה לגבי המשך הקריירה.

בלוג מקצועי (לפחות בשבילי) מספק שלושה כיווני התפתחות בריאים לקריירה:

  1. בלוג עוזר לסדר את המחשבות - אחרי התמודדות עם באג או בעיה תכנותית מעניינת התשובה הראשונה שאני מגיע אליה היא הרבה פעמים לא הטובה ביותר. כן, אני מצליח להגיע לקוד שעובד, אבל רק אחרי שאני מנסה להסביר לעצמי ולכם למה הקוד הזה עבד אני מבין שבעצם פספסתי כמה נקודות חשובות או כמה מקרי קצה, ואז אני חוזר לשולחן השרטוטים כדי לתקן את הפיתרון. הכתיבה על הבעיה פותחת אותה מחדש ונותנת הזדמנות לחשוב שוב על הפיתרון ולנסות לשפר. פוסט שמדבר על פיתרון מסוים גם עושה חשק לחפש את הפיתרון הטוב ביותר שאני יכול לבעיה.

  2. בלוג עוזר לאחרים להכיר אתכם - בפוסט יחסית חדש מהבלוג מאיה כותבת אלגוריתמים מספרת מאיה איך התחילה לקבל הצעות עבודה מעולות אחרי פירסום של הבלוג שלה בלינקדאין. אני לגמרי מזדהה. היום מסמך קורות חיים כמעט לא אומר כלום על הבן אדם, כי כולם כותבים קורות חיים מפוצצים. בלוג טוב לעומת זאת זה סיפור אחר לגמרי. בלוג נותן לך הזדמנות להסביר דברים לעומק ולאחרים (שמתעניינים) באותם דברים הזדמנות לקרוא ולהתעמק בפיתרונות. אחרי שקוראים את הבלוג של מאיה אפשר לקבל את הרושם כאילו ישבתם איתה לפתור יחד בעיה טכנית (או 10). בלוגים מקצועיים רבים שאני קורא נותנים את ההרגשה הזו וזה כמובן דבר שפותח הרבה דלתות.

  3. בלוג עושה חשק לנסות דברים חדשים - מכירים את המחשבה הזאת של "מעניין איך מנגנון כזה וכזה עובד?" שבאה ואז נעלמת? ובכן אם יש לכם בלוג אתם רק מחכים למחשבות כאלה וממש לא נותנים להן לברוח. מחשבה כמו "מעניין איך כותבים פותר סודוקו" הופכת לחומר הגלם ממנו אתם מייצרים את הפוסט הבא, וכך פוסט אחרי פוסט אתם מנסים יותר דברים וכך לומדים בעצמכם יותר.

ואם שכנעתי אתכם לפתוח בלוג אז כל מה שנשאר זה להראות איך, ובשביל זה הזמנתי ליום חמישי את ערן גולדמן-מלכא להעביר וובינר של שעה על כלי נפלא שנקרא Jekyll. ג'קיל הוא כלי קוד פתוח שאם הייתי צריך לבחור היום הייתי בטוח בוחר בו כדי לפתוח את הבלוג שלי: ההתקנה קלה, הוא מאוד ידידותי למתכנתים וכל הבלוג נשמר בלי צד שרת ורק עם דפים סטטיים. אז אם יש לכם שעה פנויה בחמישי בבוקר, ואחרי זה עוד כמה שעות בשבוע כדי אשכרה לכתוב בבלוג, מוזמנים להצטרף אלינו בקישור:

https://www.tocode.co.il/workshops/88

נ.ב. אם יש לכם כבר בלוג ורוצים לשתף ממש אשמח לקישור בתגובות (עדיף אחד שאפשר לקרוא ברסס).