• בלוג
  • ארבעה רעיונות פשוטים לפרויקטים ב Arduino

ארבעה רעיונות פשוטים לפרויקטים ב Arduino

09/02/2020

התגובה הראשונה שאני מקבל מחברים כשאני מספר שקניתי ארדווינו היא סוג של פרצוף ושאלת "ומה אתה הולך לבנות עם זה?". ויש בזה משהו - כמעט כל דבר שתרצה לבנות מישהו כבר פיתח ומוכר די בזול. העולם נהיה כזה שאפשר לקנות כמעט כל גאדג'ט בגרושים. ובכל זאת יש כיף בלבנות דברים לבד, גם אם הם לא רובוטים תלת מימדיים או חלליות שטסות לירח. בקיצור אם נתקעתם עם ארדווינו ואתם מחפשים מה לעשות איתו, קבלו 4 רעיונות פשוטים שמורכבים אך ורק מנורות, נגדים וכפתורים ושיעזרו לכם להתאמן על תכנות וגם על חיבור מעגלים חשמליים:

1. קלט סריאלי לנורת Led צבעונית

אם יש לכם נורת Led צבעונית תוכלו לבחור את הצבע שלה באמצעות הזרמת חשמל לרגל המתאימה (יש 3 רגליים שמייצגות את כמות האדום, ירוק וכחול בהתאמה). אחרי שתחברו ותבינו איך זה עובד נסו את התרגיל הבא: עדכנו את התוכנית כך שתקבל מהקלט הסריאלי קוד צבע, למשל #872213 ואז תכוון את רמות האדום, ירוק וכחול כך שיוצג הצבע המתאים.

2. מתג שמחליף בין 4 נורות

יודעים איך להדליק ולכבות נורת Led? מעולה, עכשיו קחו אתגר קטן נוסף וחברו 4 נורות Led וכפתור ל Arduino. הגדירו משתנה בתוכנית שיחזיק את הנורה שכרגע דולקת (ערכו זז מ-0 עד 3 ובחזרה ל-0), וכל לחיצה על הכפתור תעלה את המשתנה ב-1 וכך תחליף בין הנורה שכרגע דולקת. זה נשמע פשוט אבל צריך לזכור בכל החלפה לכבות את הנורה הקודמת ולטפל במעגליות. בונוס: במקום שהנורה הנוכחית תדלוק כל הזמן נסו לגרום לה להבהב.

3. מונה לחיצות בינארי

יודעים לספור בבינארי? גם הארדווינו שלכם יודע. קחו את המעגל מהפרויקט הקודם ועדכנו את הקוד כך שלחיצה על הכפתור תציג בנורות את המספר הבינארי הבא - אפס מיוצג על ידי נורה כבויה ואחד על ידי נורה דולקת.

4. משחק סיימון

האחרון בסידרה הוא סיימון כלומר משחק זיכרון מבוסס נורות. לוקחים את 4 הנורות שיש לנו ומוסיפים להן 4 כפתורים. בכל סיבוב המחשב מדליק ומכבה נורות לפי סדר אקראי (למשל צהוב, צהוב, כחול, אדום) וכשמסיים מגיע תור השחקן ללחוץ על הכפתורים שמתאימים לנורות שנדלקו.

יש לכם עוד רעיונות למשחקים פשוטים ומדליקים עם הארדווינו? ספרו בתגובות כדי שאוכל לבנות גם.