• בלוג
  • בשביל מה את בונה את זה

בשביל מה את בונה את זה

10/02/2020

אם המטרה שלכם היא לבנות מערכת כדאי מאוד להיעזר באיש מקצוע. למרות שפגשתי המון מתכנתים שמעדיפים ללמוד משהו בשביל לבנות בזה מערכת - כמעט תמיד התוצאה יוצאת הרבה יותר יקרה ופחות טובה ממה שהיינו מקבלים אם היינו לוקחים איש מקצוע שכבר מיומן בטכנולוגיה.

מצד שני אם המטרה היא ללמוד משהו חדש אז ברור שכדאי לבנות את התוכנה לבד ולנסות כמה שיותר רעיונות אפילו הכי הזויים שאתם יכולים לדמיין רק בשביל לראות מה עובד ומה לא. התחלנו את המסע הזה בשביל ללמוד וזה הולך להיות כיף בין אם תהיה מערכת בסוף ובין אם לא. כשהמטרה היא לימודים ברור שדברים הולכים להסתבך, וברור שכמה שתשקיעי יותר זמן בהתמודדות עם ההסתבכויות את תלמדי טוב יותר.

הבעיות בחיים מתחילות כשאנחנו מתבלבלים בין המטרות שלנו, או כשיש התנגשות בין מטרות. לדוגמא - כשהבוס אומר שצריך לבנות מערכת חדשה ואנחנו רוצים ללמוד ריאקט. השילוב מייצר לחץ בלתי אפשרי, מצד אחד לבנות את המוצר הכי מהר שאפשר ולהוכיח שהבחירה שלנו היתה טובה, ומצד שני ללמוד תוך כדי תנועה ולקוות לקלוע במטרה כבר מהניסיון הראשון.

יותר קל להסתכל על החיים כמשחק לטווח ארוך: ללמוד כל הזמן טכנולוגיות חדשות עם פרויקטי צד ומערכות פחות חשובות, ולהיכנס לבצע פרויקטים אמיתיים וקריטיים לארגון רק בטכנולוגיות שכבר הגעתם איתן לרמת בשלות מסוימת.