• בלוג
  • הטיעון נגד פייתון3

הטיעון נגד פייתון3

25/02/2020

זד שו הוא אחד ממדריכי ה Python האהובים עליי בעולם כולו. הקורס שלו Learn Python The Hard Way מציג גישה טובה שמתאימה גם לאנשים בלי כל רקע מוקדם ואת העקרונות שראיתי אצלו אני מנסה ליישם גם בקורסים פה באתר.

ולמרות כל הדברים הטובים שזד שו עשה, כש Python3 הגיע במקום לאמץ את הקידמה הוא הלך וכתב את הטיעון נגד Python3. פוסט שבעיקרו פוליטי וכולו מתנצל. זד שו עצמו אגב כבר כתב קורס וגם ספר על Python3 והשאיר את הסאגה של ההתנגדות לפייתון3 מאחור.

אבל לא הייתי שולף אותו מהארכיון אלמלא היה לקח חשוב לקחת מהסיפור הזה: הבחירה שלנו לאמץ או להדוף טכנולוגיה כמעט תמיד מושפעת (גם) מהדברים שאנחנו יודעים וממה יש לנו לאבד. אם אני מתחיל פרויקט חדש ואני כבר יודע React אבל לא יודע Angular, הרבה פעמים אני אתבלבל ואנסה להעלות טיעונים כאילו טכניים נגד אנגולר ובעד ריאקט, רק בגלל שאני מכיר אחד ולא את השני. זה קרה לי, זה קרה לזד שו וזה כנראה יכול לקרות גם לכם.

אתם לא חייבים ללמוד Angular, אתם לא חייבים לאהוב Angular ואתם בטח לא חייבים לבחור ב Angular לפרויקט הבא שלכם. אני יודע שאני לא הייתי בוחר. אבל אני חושב שיותר קל להגן על בחירות טכניות כשאנחנו כנים עם עצמנו ועם הלקוחות שלנו:

"יש לי כבר את כל החומרים ב Python2 וכרגע לא באג'נדה שלי להעלות קורס חדש ב Python3"

"אני לא מכיר Angular, וכרגע לא באג'נדה שלי ללמוד אותו"

"לא ניסיתי עדיין לכתוב קוד ב React Native, אבל אני די מהיר ב Swift ומעדיף לעבוד על כלים שאני כבר מכיר"

במקרה הגרוע לא תקבלו את הפרויקט ויהיה לכם זמן ללמוד את הדבר החדש הזה במקום להסביר לכל העולם למה הוא כל כך גרוע.