• בלוג
  • אז הלכתי לעשות את המבחנים של לינקדאין כדי שאתם לא תצטרכו

אז הלכתי לעשות את המבחנים של לינקדאין כדי שאתם לא תצטרכו

26/02/2020

לינקדאין הוסיפו לפני נצח את האופציה של Skills כך שאתם יכולים לציין איזה מיומנויות יש לכם, ואנשים אחרים יכולים לסמן שאתם באמת יודעים את הדברים האלה שאתם טוענים שאתם יודעים. זה היה אמור לתת מנגנון פשוט יותר מההמלצות הקלאסיות, כי לאף אחד אין כח לכתוב המלצה מסודרת.

וזה עבד. בערך. כי היום לכולם יש מלא Skills ורוב הפעמים אין שום קשר בין ה Skills שלך לבין הדברים שאתה עושה ביום יום. מספיק שמישהו פעם אחת אמר ללינקדאין שאני יודע תכנות מונחה עצמים וזה מופיע אצלי ב Skills לנצח נצחים.

בשביל להתמודד עם זה לינקדאין הוסיפו (גם די מזמן אגב) אופציה של מבחנים על Skills. הרעיון לשים במקום בולט את ה Skills שבאמת יש לך, באמצעות מבחן של 15 שאלות על אותו Skill. עברת את המבחן? תקבל סמל קטן מלינקדאין וכולם יוכלו לראות שאתה באמת יודע תכנות מונחה עצמים ולא סתם מקשקש.

וכמו שסיפרתי בכותרת נכנסתי היום לעשות את המבחן על גיט בשביל לראות מה זה, והאמת שדי נהניתי והמשכתי גם למבחן על ריאקט ועל JavaScript. אם אתם אנשים שאוהבים מבחנים אמריקאים מבלבלים ולפעמים לא מדויקים אז אולי גם אתם תהנו מהם. כמה טיפים אם בכל זאת תחליטו לשחק עם זה:

  1. כדאי לעשות מבחנים על Skills שמופיעים אצלכם גבוה בפרופיל. הצלחה במבחן של לינקדאין נחשבת הרבה פחות מהמלצות חברים ומתוך ה-3 מבחנים שאני עשיתי רק זה של ה JavaScript מוצג במקום שאפשר לראות אותו.

  2. נראה שחלק מהשאלות נכתבו בכוונה בשביל לבלבל, אבל יש גם שאלות ממש נחמדות. אין המון זמן לשאלה אבל כדאי לעשות צילום מסך של שאלות שלא ידעתם כדי שתוכלו אחרי זה לעבור על הדברים ולראות למה התכוונו.

  3. לינקדאין טוענים שמעבר מבחנים כאלה מקפיץ אותך בתוצאות החיפוש של מגייסים. אני לא מחפש עבודה אבל יהיה מעניין לראות אם בראיה קדימה ה-3 מבחנים שעשיתי יעלו את מספר הצפיות בפרופיל שלי. אעדכן על זה.

  4. והכי חשוב בין אם עברתם ובין אם לא - אין מה לקחת ללב. השאלות האלה לא אומרות כלום לגבי היכולת הטכנית שלכם להרים פרויקט או לעשות עבודה טובה בטכנולוגיה מסוימת. זה פשוט אוסף של שאלות טריוויה שבודקות בעיקר כמה טוב אתם מכירים את התיעוד (או כמה מהר אתם יודעים לחפש בגוגל).