מעגלים

18/02/2020

הרבה דברים שאנחנו עושים עובדים במעגל - אתה עושה משהו והתוצאה של זה גורמת לך לעשות יותר (או פחות) מהדבר המקורי שעשית. דוגמא קלאסית היא מיילים בארגונים: אם אתם בעבודה שולחים הרבה מיילים לאנשים, סיכוי טוב שחלק מהם גם יענו לכם, ואז אתם תענו להם בחזרה ומפה לשם תמצאו את עצמכם מבלים חצי מהיום בקריאה וכתיבת מיילים.

או מתודולוגיות עבודה גרועות - אתם בלחץ להספיק את הפרויקט בזמן כי הבוס התחייב על לוחות זמנים לא הגיוניים, אז אתם עושים טעויות בקידוד שמייצרות עוד באגים ועכשיו עוד יותר קשה לבוס להעריך כמה זמן ייקח לכם לעשות דברים מה שמוביל להמשך לוחות זמנים לא הגיוניים והגברת הלחץ.

וכמובן שמעגלים עובדים גם בצד החיובי - התחלתם לנגן בגיטרה, החברים מתלהבים שיש מי שמנגן ופתאום אתם מוזמנים לכל מיני פיקניקים על חוף הים, ההתלהבות מעודדת אתכם להמשיך להתאמן וככל שמתאמנים יותר ומשתפרים כך מזמינים אתכם לנגן במקומות יותר מרגשים.

חוכמה אחת כשמתכננים תהליך לימודי היא ליצור ולשלב מעגלים טובים כחלק מתהליך הלימוד. נסו לדמיין בראש איך הדבר הקטן שאתם בונים ימשוך אתכם פנימה ויגרום לכם להמשיך להתאמן. חוכמה שניה לא פחות קשה היא לזהות כשנכנסתם למעגל שלילי ולברוח ממנו כמה שיותר מהר.