ממעורב למחויב

19/02/2020

המעבר שיהיה בעל ההשפעה הגדולה ביותר על איכות הלמידה שלכם ועל תוצאת התהליך הוא המעבר ממעורב למחויב. הבחירה לשרוף את כל הגשרים, להטביע את הספינות ולאפשר לעצמכם רק יציאה אחת: קדימה.

זאת הסיבה שמי שעובר לארץ זרה יצליח ללמוד את השפה הרבה יותר בקלות בהשוואה למי שלומד את השפה בתור תחביב. על התחביב קל יותר לוותר, אבל אם אתה צריך את השפה כדי לעבוד סדרי העדיפויות שלך יראו אחרת.

יש די הרבה טכניקות להיכנס למחויבות עם טכנולוגיה מסוימת, הנה כמה שעוזרות לי:

  1. הקצבת זמן קבוע בכל יום לטכנולוגיה: לא משנה מה אני כותב, לא משנה על מה אני עובד, לא משנה כמה עמוס היומן שלי. בשביל ליצור מחויבות לפני כל משימה אחרת אני אשב שעה על הטכנולוגיה אותה אני לומד עכשיו (וכן לפעמים זה גם אומר לקום יותר מוקדם בבוקר).

  2. שימוש בטכנולוגיה בפרויקט גדול: כשישבתי ללמוד Rails בניתי את האתר הזה וכך הגעתי לכתוב אותו בריילס. בחירה זו היתה הרבה יותר קשה בהשוואה לשימוש בטכנולוגיות אחרות שכבר הכרתי (כי היה צריך ללמוד המון דברים חדשים), אבל גם הבטיחה הצלחה.

  3. שימוש בטכנולוגיה בכמה שיותר אזורים בחיים: בנוסף לפרויקט מרכזי אפשר לבנות פרויקטי צד קטנים, ללכת למפגשי מתכנתים, להקשיב להרצאות ביוטיוב, לקרוא ספר על הטכנולוגיה ואפילו לבחור פרויקט ציבורי שכתוב בטכנולוגיה זו ולנסות לשלוח להם תיקוני באגים. מה שחשוב כאן זה המגוון - ככל שתשלבו את הטכנולוגיה ביותר אזורים בחיים, כך המחויבות שלכם תעלה.

  4. והכי חשוב - לא לקחת ללב כשלונות. הרבה פעמים במיוחד כשאנחנו לומדים יש המון דברים שנראה לנו שייקחו רק שעה-שעתיים ובסוף לוקחים שבוע. זה חלק מהתהליך. הלימוד הוא רומן לטווח ארוך. היום הולך יותר מהר, מחר יותר לאט וזה בסדר. כל עוד אתם ממשיכים להשקיע כל יום בסוף הדברים מסתדרים.

יש לכם טכניקות נוספות להגדיל את המחויבות בתהליך הלימוד? ספרו לי בתגובות.