ביי ביי swapi.co

10/04/2020

זה לקח לי כמה עשרות ניסיונות ריענון של האתר עד שהגעתי למסקנה הכואבת... swapi.co החזיר את נשמתו לאלוהי האינטרנט. הזיכרון האחרון ממנו שמור ב Wayback Machine ומתוארך ל 8.3, שזה לפני קצת יותר מחודש.

אז למי שלא הכיר (ועכשיו כבר לעולם לא יכיר), swapi.co היה אתר ששמר בסיס נתונים על כל הדמויות במלחמת הכוכבים. אבל זה לא בסיס נתונים כמו ב imdb שמכריח אותך לקרוא את הכל מהאתר שלהם, אלא בסיס נתונים עם API פתוח.

גלישה לדוגמא לכתובת https://swapi.co/api/people/1/ היתה מביאה לכם בחזרה אוביקט JSON עם כל הפרטים שיכולתם לדמיין על Luke Skywalker. פניה לכתובת https://swapi.co/api/starships/12/ היתה מחזירה דף מידע מפורט על ה X-Wing, כולל כל הפרטים הטכניים על החללית ורשימת כל הדמויות שהטיסו אותה.

ואפילו יותר חשוב ממאגר המידע המדהים היה העובדה ש swapi נשאר פתוח ולא ביקש מכם הרשמה, לא מפתח סודי ואפילו לא רצה לדעת איך קוראים לכם. מספיק היה לגשת לכתובת המתאימה כדי לקבל את המידע מכל מכשיר. המגבלה היחידה היתה Firewall ידידותי שדאג לחסום כתובת IP אם ניגשתם יותר מדי פעמים בזמן קצר מדי, וממילא החסימה היתה נפתחת אוטומטית חזרה אחרי כמה שעות.

שלשום פול האלט העלה את הקומיט האחרון למאגר של swapi.co עם הודעה על הפסקת התמיכה (נכון, כבר ב 2016 הוא דיבר על להוריד את האתר. אבל לא חשבתי שזה באמת יגיע יום אחד). לשמחתנו ה API של הפוקימונים עדיין באוויר, אבל קשה להרגיש ביטחון גם לגביו.

תודה פול על שש שנים נפלאות.