• בלוג
  • ריאקט ו SVG הם שילוב מעולה

ריאקט ו SVG הם שילוב מעולה

פוסט זה כולל טיפ קצר לעבודה עם React. אם אתם רוצים ללמוד איתי ריאקט מההתחלה ובצורה מקצועית תשמחו לשמוע שבניתי קורס מלא הכולל עשרות שיעורי וידאו והמון תרגול בו לומדים ריאקט מההתחלה ועד לנושאים המתקדמים.
לפרטים נוספים והרשמה בקרו בדף קורס ריאקט כאן באתר.
 

אחת הטכנולוגיות הנשכחות של פיתוח Web היא SVG. איכשהו כש Canvas יצאה היא הצליחה לעשות המון רעש, וכמובן ש WebGL היה מלהיב, אבל SVG? זה לא הדבר ההוא שדומה ל XML?. אז כן ולא. תקן SVG יצא לראשונה ב 2001 והשילוב בינו לבין דפדפנים ידע עליות ומורדות לאורך השנים, אבל בשנים האחרונות התמיכה ב SVG בדפדפנים ובספריות פיתוח היא מאוד יציבה ו SVG יכול לתת לכם פיתרון אמין ומהיר להצגה של נתונים בצורה ויזואלית.

בגלל ש SVG נראה כמו אלמנטים רגילים ב DOM אנחנו יכולים ליצור SVG מתוך ריאקט בדיוק כמו שהיינו יוצרים אלמנט רגיל. הקוד ריאקט הבא למשל מצייר מעגל:

function App(props) {
  return (
    <div>
      <svg>
        <circle cx="100" cy="100" r="40" />
      </svg>
    </div>
  )
}

אנחנו יכולים לעצב את המעגל מתוך CSS רגיל לגמרי כמו שהיינו מעצבים אלמנטים ב HTML. לדוגמא ה CSS כאן יהפוך את העיגול לדגל יפן:

svg {
  background: white;
  border: 1px solid black;;
}

circle {
  fill: red;
}

בכל מקרה ובחזרה ל SVG. השילוב שלו עם ריאקט הוא נחמד כי עכשיו אנחנו יכולים לקבוע את הפרמטרים של הציור לפי משתני סטייט בריאקט. לדוגמא הקומפוננטה הבאה תאפשר לכם להגדיל ולהקטין את העיגול עם הסליידר:

כיוון אחד שהופך את השילוב הזה למעניין הוא ויזואליזציה. בדוגמא הבאה בניתי קומפוננטה שסופרת כמה מילים כפולות יש בתיבה. נסו את זה - כתבו כמה מילים שחלק מהן חוזרות על עצמן ותראו את כל המילים וליד כל מילה כמה פעמים היא מופיעה, ובשלוש צורות: תחילה כ JSON, אחרי זה כטבלא ובסוף בתור גרף שצויר עם SVG:

שילוב קומפוננטות SVG ביישום לא דורש שום ספריה חיצונית, נתמך בכל הדפדפנים ומאפשר להוסיף בקלות צורות מתוחכמות יותר מדברים שהיינו מוצאים בדרך כלל ב CSS.