לא צריך קורס

אני עדיין זוכר את עצמי בתור ילד יושב בשיעור וכותב את כל מה שהמורה אומרת. הפה של המורה היה המקור היחיד לקבל ידע: בלי אינטרנט, ועם ספרי לימוד לא מדויקים, השאלה "מה נכון" היתה זהה לשאלה "מה אמרה המורה בשיעור".

אני לא חושב שאפשר היום לדמיין אפילו מצב כזה, ובמיוחד בתחום שלנו. בכל הרצאה שהעברתי ולכל קהל - לכל בן אדם בקהל היתה גישה בדיוק לאותם מקורות מידע כמו לי. כל בן אדם בקהל יכל לבדוק כל מילה שאני אומר וכל משתתפת עירנית יכלה לזהות ברגע את הטעות הכי קטנה שלי.

בתוך זה הרבה אנשים שואלים את עצמם "מי בכלל צריך את זה?", "למה אנחנו עדיין צריכים קורסים?" ואפילו "עזוב אותך קורסים. מתכנתים טובים לומדים לבד מהאינטרנט". הרי, אם יש לי גישה לאותם מקורות מידע מהם המרצה למד, אז למה אני צריכה את התיווך הזה? לא יהיה יותר קל ומדויק ללמוד ישר מהמקור?

אבל - אם אין תעודה, ואם אין ידע סודי, ואפילו אין חוויה כיפית במיוחד (כי, בואו, רוב ההרצאות שהייתי בהן היו די משעממות), אז אולי בכלל לא צריך קורסים יותר?

לפחות בתחום שלנו של תכנות אני חושב שהרבה יותר מועיל להסתכל על הקורס בתור "הזדמנות" מאשר בתור "צורך". את לא צריכה קורס בשביל ללמוד את החומר. אם את אוהבת הסבר של מורה מסוים עדיף לצפות בוידאו. או אם את מעדיפה אפשר גם ללמוד מספר, מתיעוד, מכל מרצה אחר בעולם או אפילו מקריאת קוד המקור עצמו.

אבל קורס יכול (וצריך) להיות הזדמנות:

  1. הזדמנות לכתוב קוד יחד עם אנשי מקצוע כמוך, ולקבל רעיונות שלא חשבת עליהם לבד.

  2. הזדמנות לקרוא קוד של אחרים ולקבל מהם רעיונות שתוכלי ליישם אחר כך על המערכת שלך.

  3. הזדמנות לראות בזמן אמת איך אנשים אחרים מתמודדים עם אתגרים, ואיך נראה תהליך פיתוח של מתכנתים במקומות אחרים.

  4. הזדמנות לחבר בינך לבין מתכנתים שעובדים באותה שפת תכנות אבל על מוצרים אחרים ובמקומות אחרים.

  5. הזדמנות לנסות טכנולוגיה חדשה, לטעות ולתקן בסביבה בטוחה לפני שמגיעים לבנות מערכת אמיתית.

את כל ההזדמנויות האלה אתם תקבלו במסלולי הבוטקמפ החדשים פה בטוקוד. אתם לא צריכים את הקורס הזה - אבל אם אתם מתכנתים טובים, אתם בטוח רוצים אותם. מתחילים עוד שבוע וחצי (הקבוצה של פייתון כבר כמעט מלאה אז אם אתם מתלבטים עדיף שתירשמו לריאקט שיהיה לי מאוזן):

רישום לקורס פייתון במסלול בוטקמפ בפיג'מה

רישום לקורס ריאקט במסלול בוטקמפ בפיג'מה