• בלוג
  • תחליף פשוט ל create-react-app

תחליף פשוט ל create-react-app

פוסט זה כולל טיפ קצר לעבודה עם React. אם אתם רוצים ללמוד איתי ריאקט מההתחלה ובצורה מקצועית תשמחו לשמוע שבניתי קורס מלא הכולל עשרות שיעורי וידאו והמון תרגול בו לומדים ריאקט מההתחלה ועד לנושאים המתקדמים.
לפרטים נוספים והרשמה בקרו בדף קורס ריאקט כאן באתר.
 

למה כלים צריכים להיות כל כך מסובכים? התשובה פשוטה: כל פעם שיוצא כלי חדש הוא מנסה להיות יותר פשוט מזה שבא לפניו (אנחנו ה create-react-app החדש. אצלנו אין פיצ'רים והכל פשוט עובד), ואז אנשים מתחילים להשתמש בו ומבקשים כל מיני פיצ'רים, לאט לאט הכלי החדש מסתבך וחזרנו להתחלה כדי לפתח כלי חדש (ללא פיצ'רים - הכל פשוט עובד).

בקיצור הכלי החדש האהוב עליי בימים אלה נקרא nano-react-app והוא תחליף ממש פשוט ל create-react-app (קיבל כבר מעל 300 כוכבים בגיטהאב). וזה מצחיק כי הוא באמת לא עושה כלום - כלומר הוא עושה קצת. הוא לוקח טמפלייט מהאינטרנט ליישום ריאקט JavaScript או TypeScript, משנה קצת את התוכן בקבצים וזה בערך כל הסיפור.

בניגוד ל create-react-app הוא לא מבטיח לכם פרויקט עם כל התוספים וכל הספריות מחוברות במקום אלא בדיוק להיפך. אתם תקבלו קומפוננטה קטנה (ב JavaScript או ב TypeScript) ותמשיכו לבד. בדיקות? הצחקתם אותו. סרביס וורקר? למי יש כח לזה. טמפלייטס מורכבים עם Redux או MobX? עזבו, תכתבו לבד.

ועכשיו רק נשאר להבין: אם כל מה שצריך זה לשים כמה קבצים בתיקיה, בשביל מה היינו צריכים את הכלי הזה מלכתחילה?