ארבעים אלף שקל

26/06/2020

באחד הפרויקטים הראשונים שלי בתור Freelancer הגיע בן אדם שחיפש אפליקציה. עכשיו אני בדיוק יצאתי ממשרת שכיר כולי בתחושה שאני המתכנת הכי טוב בעולם, ישבתי על האיפיון שהוא שלח חישבתי חישובים, הוספתי טווח ביטחון ויצא שייקח לי חודש וחצי לכתוב את האפליקציה. לקחתי את משכורת השכיר החודשית שלי, הכפלתי ב 1.5, עיגלתי ושלחתי לבחור הצעת מחיר של 40,000 ש"ח + מע"מ.

תוך שניה וחצי קיבלתי טלפון. הבחור היה בהלם. מה נפלתי עליו עם סכומים כאלה? אם הוא חושב לשלם מחיר כזה הוא היה הולך לחברת פיתוח לא לאיזה פרילאנסר עם ניסיון של שבועיים. לא משנה כמה הסברתי שיש לי המון ניסיון בתכנות, מבחינת הלקוח הוא הגיע אליי עם מחיר מסוים בראש ועם תפיסה מסוימת לגבי מה שאני מציע, וזה מה שהוא תכנן לשלם. הוא הגיע אליי בשביל לקבל את מה שהוא רצה, לא את מה שאני חשבתי שמגיע לי.

וההבנה הזאת היא חשובה לכל פרילאנסר - אנשים מגיעים אלינו עם ציפיות. ציפיות שמבוססות על מה שהם רוצים ועל מה שהם חושבים עלינו. העבודה הקשה של הפרילאנסר היא לא "לרדוף" אחרי לקוחות ולחפש את זה שיסכים לשלם את מה שאני חושב שמגיע לי, אלא להיות בן אדם שאנשים שמחפשים פיתוח אפליקציה ב 40,000 ש"ח מגיעים אליו.