• בלוג
  • מתי לקחת שיעור פרטי

מתי לקחת שיעור פרטי

13/06/2020

שיעור פרטי יכול להיות הדבר הכי טוב שקרה ללמידה שלך. אתה יושב אחד על אחד מול מישהו שכבר עשה את הכל, יודע את הכל ומכיר את כל הבעיות שנתקלת בהן (ועוד תיתקל בהן), ויכול לשאול את כל השאלות ולקבל תשובות מדויקות מניסיון. מי לא היה רוצה כזה דבר?

אבל מסתבר שברוב המקרים שיעורים פרטיים הם לא ממש אפקטיביים, או לפחות לא אפקטיביים כפי שהיו יכולים להיות. בתור מורה זו עשויה להיות חוויה מתסכלת, ובתור תלמיד זה פשוט בזבוז כסף.

דינמיקה טובה של שיעור פרטי היא שיחה פתוחה על נושאים ספציפיים. ככל שהשיעור ממוקד יותר כך אתם מרוויחים יותר מהכסף ששילמתם. ולהיפך, ככל ששיעור פרטי נראה יותר כמו הרצאה או תרגול עצמי, כך אנחנו מבזבזים לכולם את הזמן.

ניתן דוגמא כדי לעשות סדר - אם באת לשיעור פרטי באנגלית ומה שאת עושה שם זה לשבת עם המורה לפתור את השאלות מספר הלימוד, ובסוף כל עמוד היא בודקת את התשובות שלך ומתקנת, אז את מבזבזת לכולם את הזמן. יהיה הרבה יותר יעיל לפתור לבד בבית, לשלוח ב Fiverr לאיזה Native Speaker ולקבל ממנה פירוט מה נכון, מה לא נכון ואיך צריך להיות.

לעומת זאת אם לאותו שיעור פרטי באנגלית את מגיעה אחרי שכבר פתרת לבד את התרגילים בחוברת ואחרי שגילית מ Fiverr מה התשובות הנכונות, אז אפשר יחד להסתכל על העבודה שעשית, להבין מזה מה הפערים הספציפיים שלך בדקדוק באנגלית ולהשקיע את השעה בבניית תוכנית תרגול מותאמת אישית על הנושאים הספציפיים שאת מתקשה בהם.

לימוד טוב הוא כזה שמשלב את כל האפשרויות כדי להגיע לתוצאה אפקטיבית: גם צפיה בשיעורי וידאו, גם קריאה, גם האזנה להרצאות מוקלטות או פודקסטים על הנושא, גם תרגול עצמאי וגם שיעורים פרטיים. ולכל צורת לימוד יש את התפקיד האופטימלי שלה.