• בלוג
  • מסלול Full Stack הטוב בארץ

מסלול Full Stack הטוב בארץ

12/06/2020

מפתחי Full Stack הם מפתחים שמכירים גם את עולם הפיתוח בצד השרת וגם את הפיתוח בצד הלקוח, ולכן הם מסוגלים לבנות מערכת Web שלמה מכל ההיבטים. בדרך כלל למפתחי Full Stack תהיה נטיה חזקה יותר לאחד העולמות, אבל הם יכירו מספיק טוב גם את העולם השני.

היום אני שמח להעלות לאוויר את קורס Front End החדש כאן ב ToCode, אחרי עדכון מקיף של הקורס לעולם פיתוח Front End בשנת 2020. קורס זה מסיים סידרה של קורסים שעבדתי עליה ונותן לנו כאן בטוקוד את מסלול Full Stack הטוב בארץ למתכנתים.

אם אתם כבר יודעים לכתוב קוד ורוצים להיכנס לעולם ה Full Stack, הנה רשימת הקורסים שלכם, כולם כלולים במחיר המנוי (117 ש"ח לחודש נכון לכתיבת הפוסט). קשה לי להאמין שתספיקו ללמוד את כולם בחודש אחד, אבל גם אם ייקח לכם שנה המחיר עדיין משתלם.

  1. קורס Front End למתכנתים - הקורס הראשון במסלול ילמד אתכם כל מה שצריך לדעת על עולם פיתוח Web בצד הלקוח: תלמדו איך עולם האינטרנט עובד, איך מתחילים לכתוב אתרים עם HTML, איך לעצב אותם עם CSS (כן כולל flexbox, grid וכל שאר החידושים) וכמובן JavaScript לעומק כולל פיתוח מונחה עצמים ותקשורת Ajax ו Web Sockets.

  2. קורס Node.JS ו MongoDB ישלים לכם את ה Stack עם תכני Back End. בקורס תלמדו Node.JS מההתחלה, פיתוח מערכות צד שרת עם Express, חיבור לבסיס נתונים (מונגו וגם SQL), ניהול משתמשים ואבטחה ובניית API.

  3. אחרי שלמדתם לכתוב קוד JavaScript גם בצד השרת וגם בצד הלקוח, אתם תמשיכו לצלילה לתוך השפה כדי ללמוד יכולות מתקדמות ומאחורי הקלעים בקורס JavaScript ES6/7/8. בכל שיעור בקורס זה בחרתי לפרק ולחקור נושא אחר מתוך היכולות של JavaScript. הקורס ייתן לכם הבנה מלאה וטובה של השפה וישים אתכם במקום להתקדם ללמוד פריימוורק.

  4. קורס React - בעולם הפרונט כמעט כל מי שעושה משהו משתמש בפריימוורק, ו React.JS היא בין הפריימוורקס המובילות בשוק. בקורס תלמדו לכתוב פרויקטים מעשיים עם ריאקט ותראו איך ריאקט עוזרת לכם לבנות יישומי פרונט אנד בצורה מהירה יותר (וכן גם להשתמש בקומפוננטות קוד פתוח קיימות כדי להגביר עוד יותר את קצב הפיתוח).

  5. המדריך השלם ל Webpack - בשביל להעלות את האפליקציה לפרודקשן אחד הדברים החשובים הוא להיות מסוגלים לבנות גירסא אופטימלית שלה, עם כיווץ של הקוד, שימוש נכון ב Browser Cache, מחיקת הודעות דיבג, הקטנה אוטומטית של התמונות ועוד פעולות הכנה רבות ואוטומטיות שכולם בתעשיה עושים. וובפאק הוא הכלי המוביל לארגון קוד פרונט אנד והכנה לפרודקשן ובקורס תלמדו לעומק את כל אפשרויות העבודה עם הכלי.

מתכנתים שיתחילו היום את המסלול צפויים להגיע לרמה טובה של פיתוח Front End אחרי חודשיים-שלושה, ולהצליח לבנות מערכת ווב מלאה תוך חצי שנה. הקורסים ארוכים, נכנסים לעובי הקורה ומלאים בתרגול מעשי והצעות לפרויקטים כדי לעזור לכם לשלב וליישם את הידע התיאורטי.

מקווה שתהנו מהמסלול, ינון