• בלוג
  • פרילאנס, בוטסטרפ וסטארט-אפ

פרילאנס, בוטסטרפ וסטארט-אפ

01/07/2020

פרילאנסרית היא מישהי שמרוויחה כסף מלמכור את שעות העבודה שלה. אם את רוצה להיות פרילאנסרית תצטרכי למצוא משהו מיוחד שרק את יודעת לעשות ואחרים מאוד רוצים ומוכנים לשלם על המיומנות הזאת שלך. עם הזמן תלמדי לשפר את המיומנות ולקחת יותר כסף פר שעה, או לפתור לאנשים את הבעיות מהר יותר כדי שתוכלי לקחת יותר לקוחות.

בוטסטרפ הוא מישהו שבונה עסק. הבוטסטרפר מרוויח כסף כשהוא ישן, אבל הוא צריך לוודא שהוא בונה את המוצר הנכון לאנשים הנכונים. בוטסטרפרים טובים הם אלה שמזהים אנשים שיש להם בעיות ופותרים במכה אחת בעיה להרבה אנשים. בוטסטרפר חייב להתחיל מהלקוחות ולפתור בעיה אמיתית שיש להם עכשיו - אחרת הוא יפשוט רגל לפני שימצא את הלקוח הראשון. העסקים הטובים באמת של בוטסטרפרים מוכרים כבר מהיום הראשון שהמוצר באוויר.

וסטארט-אפיסטית היא מישהי ששורפת כסף של משקיעים בשביל לבנות מוצר שאולי מישהו יצטרך בעתיד. הסטארט אפיסטית לא צריכה להרוויח כסף, אבל היא כן צריכה להיות מוכנה ללכת הכי רחוק שרק אפשר עם המוצר שלה ולנצל את כל המשאבים כדי לשנות את העולם לכיוון שבו המוצר שהיא בונה יהיה הדבר הגדול הבא. הסטארט אפ הוא הימור: "אם בעוד שנתיים העולם יראה כמו שאני חושבת שהוא יראה, כולנו נרוויח".

למרות שכולם נקראים עצמאים בסטטיסטיקה - ככל שתזכרו ותתמקדו באיזה סוג עצמאי אתם רוצים להיות, כך יהיה לכם סיכוי טוב יותר להצליח.