לרמות את המערכת

גליץ' היא פלטפורמת יצירת קוד חינמית מבית פוג קריק. היא נמצאת בשכונה כבר די הרבה זמן ויש להם מסלול חינמי ומסלול בתשלום. כמו הרבה מוצרים גם גליץ' בחרו ליצור בעיה פיקטיבית במסלול החינמי (ולפתור אותה בכסף), וכמו במקרים רבים התחיל עכשיו משחק חתול ועכבר בינם לבין המשתמשים שלהם.

בגליץ' האפליקציות שאתם כותבים נסגרות אוטומטית אחרי 5 דקות של חוסר פעילות ואז בפעם הבאה שיגיע משתמש אמיתי לאפליקציה ייקח זמן להתעורר וזמן הטעינה יהיה גדול.

דרך אחת לבטל את המגבלה (מה שגליץ' רוצים) היא לשלם לגליץ' 10$ בחודש. דרך יותר זולה היא להשתמש בשירות חינמי שישלח הודעה כל כמה דקות, וכך כל הזמן יש פעילות והאפליקציה לא נסגרת. לפני חודש גליץ' הודיעו שהם אוסרים על מפתחים להשתמש ב Pinging Services בפלטפורמה שלהם, וכמובן שהדבר עורר גל של פוסטים אצלם בפורום התמיכה כולל המלצות לעבור למתחרים.

עכשיו אני לא פה בשביל לתת עצות לגליץ' אבל נקודה פשוטה שאני לפחות לוקח מהסיפור הזה היא ההבדל בין לספק ערך אמיתי למשתמשים לבין ליצור מגבלות לא הגיוניות רק בשביל שאנשים יצטרכו לשלם בשביל לבטל אותן.

לצורך השוואה, שירות דומה של הרוקו מציע 550 שעות עבודה לאפליקציה בחינם כל חודש. אתם יכולים לשלם כדי להעלות את המספר, או לבחור בעצמכם מתי האפליקציה שלכם תהיה זמינה ומתי לא. הבחירה של גליץ' לתת יותר משאבי מיחשוב לאפליקציות שיש להן יותר Traffic נראית מוזרה ולא הוגנת, והיא שדחפה אנשים לחפש איך לייצר Traffic פיקטיבי רק בשביל לקבל יותר משאבים.