• בלוג
  • קורסים שמפחידים אותי

קורסים שמפחידים אותי

04/08/2020

אני לא פוחד ממרצים משעממים. כשההרצאה לא מעניינת אני אומנם לא ממש יכול ללמוד וקשה להתרכז, אבל היתרון הוא שמדובר במשהו מאוד בולט. מספיק לראות הקלטה אחת מהרצאה או לבוא לשיעור לדוגמא ויש אתה מבין שאתה בקורס עם מרצה משעמם ויכול להחליט אם להישאר או לברוח.

קורסים שמפחידים אותי הם קורסים שנראים טוב: קורסים עם מותג חזק, עם מרצים שיודעים לספר סיפורים ולעניין, כאלה שאתה באמת יושב ולומד מהם, אבל לומד את הדברים הלא נכונים.

וזו תופעה די ייחודית למקצוע שלנו כי בהרבה מקצועות יש את הספרות המקצועית וכולם מלמדים ממנה. אבל אצלנו בגלל שהטכנולוגיה רצה כל כך מהר, ובגלל שיש לא מעט כלים שאפילו מי שכתב אותם עדיין לא בטוח מה תהיה הדרך הטובה ביותר להשתמש בהם, הסכנה של לימוד תבניות לא נכונות היא מאוד משמעותית.

(מה זה תבניות לא נכונות? לדוגמא בשפה כמו C זה יהיה כמו ללמד את malloc בלי ללמד את free. ב JavaScript זה יהיה ללמד את הפונקציה document.write, ועוד דברים רבים בסגנון).

דוגמאות הקוד עובדות, הן נראות טוב, הן עושות מה שכביכול התוכנית צריכה לעשות - אבל אם ננסה להוציא אותן מהקורס ולשלב אותן בעולם האמיתי התוכנית תיפול או שהקוד יסתבך שלא לצורך; או בדוגמא אחרת - אם ננסה לענות על שאלה מראיון עבודה עם הדוגמא שלמדנו המראיין יזרוק אותנו מכל המדרגות.

השיטה שלי היום ללמוד נושאים חדשים היא לחפש כמה שיותר מקורות מידע, וכמה שאפשר לבדוק את הקורס שלקחתי אל מול התיעוד של הספריה או פוסטים עדכניים בתחום. כשמלמדים אותי משהו שאני לא מוצא בשום מקום אחר, זה סימן להתחיל לדאוג.