• בלוג
  • תתחילו בלחפש את השאלות

תתחילו בלחפש את השאלות

03/09/2020

היום בעשר אעביר וובינר על הקמת סביבת עבודה למתכנתים במערכת הפעלה Linux. ותשמעו להראות איך בונים סביבת עבודה טובה על Linux בשעה זה לא פשוט: יש הרבה יותר מדי אפשרויות, הרבה יותר מדי כלים והרבה יותר מדי קונפיגורציות לכל כלי.

אחרי חמש דקות ברדיט הייתי בטוח שאני מבטל את הוובינר. אין דרך בעולם שאצליח לדבר על כל הכלים המדליקים, או אפילו על כל הדברים המטורפים שאפשר לעשות עם כלי בודד.

ובדיוק כשעמדתי להתייאש לקחתי כוס קפה נוספת ונזכרתי בכלל הכי חשוב בלימודים: התשובה הרבה פחות חשובה מהשאלה. ואנשי פיתוח טובים הם לא אנשים שמכירים את כל התשובות, אלא אנשים שיודעים למצוא שאלות מעניינות ולחפש עליהן מידע.

יוטיוב מלא במדריכי "איך לבנות אפליקציית React ו Node.JS מאפס", "איך לכתוב פאקמן ב Python" או "איך להתקין ולהגדיר את ה vimrc המושלם". כשאתם חדשים לגמרי לנושא אלה בדיוק סוג המדריכים שתרצו לצפות בהם. אני מוצא שכמעט תמיד ברגע שאני מצליח לכתוב תוכניות פשוטות אני אלמד הרבה יותר טוב אם אשבור את הראש על שאלות מעניינות או אחפש בעצמי את הסטאפ המושלם.

והוובינר? הוא ייקח את אותו הכיוון: נתחיל מאפס ונראה איך לחפש כלים מעניינים, איך לבדוק אותם ומה חשוב לנו בסביבת העבודה. תבואו, יהיה כיף (וכנראה יעסיק אתכם הרבה מעבר לשעה שלנו יחד).