• בלוג
  • ריאקט, כלים אוטומטיים ו Strict Mode

ריאקט, כלים אוטומטיים ו Strict Mode

פוסט זה כולל טיפ קצר לעבודה עם React. אם אתם רוצים ללמוד איתי ריאקט מההתחלה ובצורה מקצועית תשמחו לשמוע שבניתי קורס מלא הכולל עשרות שיעורי וידאו והמון תרגול בו לומדים ריאקט מההתחלה ועד לנושאים המתקדמים.
לפרטים נוספים והרשמה בקרו בדף קורס ריאקט כאן באתר.
 

אני לא תמיד מנסה את הדוגמאות בבית לפני שאני מציג אותן בקורסים, אבל הפעם אני שמח שבדקתי לפני שדיברתי - וגם למדתי משהו חדש על כלים אוטומטיים.

הסיפור בקצרה הוא ריאקט ואני מקווה שאתם הקוראים יודעים שריאקט מתנהג מצחיק כשאנחנו כותבים פעמיים פקודת setState ברצף באותה פונקציה לדוגמה בקומפוננטה הבאה:

function Counter(props) {
    const [count, setCount] = useState(0);

    console.count("Counter::render");

    function handleClick() {
        setCount(c => c + 1);
        setCount(c => c + 1);
    }

    return <button onClick={handleClick}>Clicks: {count}</button>;
}

התוצאה בקונסול צריכה להיות הדפסה פעם אחת של הטקסט Counter::render, למרות שקראנו ל setCount פעמיים. זה קורה בגלל ש React מחכה עם העדכון עד שכל פקודות ה set ייגמרו. אבל אם הסיפור היה נגמר כאן לא היה מה להכין דוגמה עליו; מה שמעניין בריאקט זה שאם הקוד היה נקרא כתוצאה מ setTimeout במקום כתוצאה מלחיצה על כפתור, אז ריאקט כבר כן היה קורא ל render פעמיים במקום לאחד את ה set-ים (התנהגות מתועדת ועם הבטחה לאי תאימות בעתיד - כלומר אל תבנו על זה שזה יישאר ככה).

אבל אנחנו לא כאן בשביל לדבר על ריאקט אלא על הדוגמה שלי שלא עבדה. לא משנה כמה התאמצתי הקומפוננטה שלי הדפיסה על המסך Counter::render פעמיים!. בדיוק כשחשבתי לוותר הלכתי להעיף מבט בקוד של index.js שנוצר אוטומטית עם create-react-app:

  ReactDOM.render(
     <React.StrictMode>
       {app}
     </React.StrictMode>,
    document.getElementById('root')
  );

החברים שלנו בפייסבוק כל כך דואגים שלא נעשה טעויות שהם הוסיפו כברירת מחדל את StrictMode לכל אפליקציה חדשה. הם רק שכחו לציין ש:

StrictMode renders components twice (on dev but not production) in order to detect any problems with your code and warn you about them (which can be quite useful).

הלקח החשוב כאן אם גם אתם מלמדים תכנות - תמיד תבדקו את הדוגמאות שלכם בבית לפני שמראים לכיתה (גם אם הראיתם את הדוגמה הזאת לכיתות אחרות עשרות פעמים). אף פעם אי אפשר לדעת מי יזיז לכם את הגבינה.