• בלוג
  • מי צריך לכתוב את ה Dockerfile?

מי צריך לכתוב את ה Dockerfile?

פוסט זה כולל טיפ קצר על Docker. אם אתם רוצים ללמוד יותר לעומק על פיתוח עם Docker, Docker Compose או Kubernetes תשמחו לשמוע שבניתי קורס וידאו מקיף בנושא זה.
למידע נוסף והצטרפות לקורס בקרו בדף קורס Docker כאן באתר.
 

המעבר לדוקר יצר הפרדת כוחות בריאה בין מפתחים ל Devops. המפתחים אחראים על כתיבת הקוד וה Devops אחראים על העברה של הקוד לפרודקשן, הרצה ומעקב אחריו.

נקודות המפגש בין שתי הקבוצות היא ה Dockerfile.

לכאורה דוקרפייל קשור להתקנות ולמה צריך להיות על השרת בשביל להריץ את האפליקציה, ולכן להרבה אנשים נדמה שה Devops צריכים לכתוב אותו. למרות שבהרבה חברות זה גם מה שקורה, אני חושב שזו טעות.

הפרדת כוחות בריאה בין מתכנתים ל Devops, כזאת שעוזרת לשתי הקבוצות, צריכה לאפשר לכל קבוצה לעשות את העבודה שלה בצורה הטובה ביותר.

רק המתכנתים שכותבים את הקוד יודעים איזה גירסה של ספריה בדיוק צריכים להתקין, ואם אפשר לעבור לספריה אחרת כדי לקבל אימג' יותר קטן.

רק מתכנתים שכותבים את הקוד יודעים להחליט איזה חלק בלוגיקה ילך לשלב בניית האימג' ואיזה חלק לעלייה של הקונטיינר.

רק מתכנתים שכותבים את הקוד יודעים להחליט איזה חלקים במערכת יכולים לרוץ בתור קונטיינרים נפרדים, ומה צריך לרוץ בתוך אותו קונטיינר. איזה כלים נוספים הקוד צריך ומתי צריך לשדרג ספריות ישנות. זאת בדיוק העבודה שלנו.

בצד של ה Devops, כשאנשי אופרציה מקבלים Dockerfile הם מקבלים מוצר מוגמר. הם יכולים לנטר את הדבר שהוא מריץ, להחליט כמה משאבים לתת לו, להוסיף עוד עותקים מקונטיינרים עמוסים, ובקיצור לדאוג לעבודה חלקה של כל המערכת. הם לא צריכים לדאוג לתוכן של אותו קונטיינר - הקונטיינר, בדיוק כמו קונטיינר של ספינות - הוא אטום. מתכנתים בונים אותו ואופרציה מעבירים אותו ודואגים שירוץ על מכונה אחרת.

ברגע שאנחנו כותבים את ה Dockerfile ועובדים עם אותו דוקרפייל גם בפיתוח, אנחנו לא נכנסים לפינות של "אצלי זה עובד" ומתחילים לחפש מה התקינו על הדוקרפייל שלא היה אצלי על המחשב. המהפכה של דוקר אומרת שדוקרפייל הוא חלק מהאפליקציה. ורק אם נאמץ אותה נוכל ליהנות מכל מה שיש לשיטת העבודה החדשה להציע.